شهاب داودی، مدیرخانه قرآن روستایی طاها روستای آچاچی میانه، در گفتوگو با ایکنا از آذربایجانشرقی، با بیان اینکه 50 قرآنآموز در کلاسهای آموزشی این خانه قرآن حاضر میشوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و تفسیر از گرایشهای آموزشی قلمداد میشوند.
وی به پایههای سنّی قرآن آموزان این خانه قرآن روستایی اشاره کرد و افزود: قرآن آموزان این خانه قرآن در پایههای سنی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاسهای آموزشی حاضر می شوند.
داودی، ضمن بازگو نمودن اهداف روخوانی و روان خوانی قرآن ادامه داد: درس روخوانی و روانخوانی که اولین گام در مسیر تسلط بر قرائت قرآن کریم است، به آموزش قواعد پایه خواندن عبارات عربی میپردازد و اصولی چون شناسایی حروف و حرکات و تلفظ صحیح آنها را آموزش میدهد تا مخاطب را برای ورود به مراحل بعدی قرائت این کتاب آسمانی آماده کند.
مدیرخانه قرآن روستایی طاها روستای آچاچی میانه، یادآور شد: بسیاری اعتقاد دارند یکی از دلایل مهجور بودن نسبی قرآن کریم در جامعه، ناکارآمد بودن و کافی نبودن سبکهای آموزش قرآن است.
وی از تمرین و تکرار در تقویت مهارت روخوانی قرآن گفت و افزود: نکتهای که در تقویت مهارت روخوانی و روانخوانی نباید به فراموشی سپرده شود تمرین و تکرار است چرا که بیشک با یک بار قرائت یک سوره نخواهیم توانست به هدف واقعی خود دسته یابیم و از این منظر نیاز به تکرار داریم.
انتهای پیام