تبیین سبک زندگی منطقی با بهره گیری از زندگی ائمه اطهار(س)
کد خبر: 1348511
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
امام جمعه بندرعباس خواستار شد:

تبیین سبک زندگی منطقی با بهره گیری از زندگی ائمه اطهار(س)

گروه اندیشه: نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس بر بهره گیری از زندگی ائمه اطهار(س) در ترویج سبک زندگی اسلامی تاکید و اظهار کرد: سبک زندگی ائمه اطهار(ع) باید منطقی تعریف و تبیین شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس ظهر امروز یک شنبه 8دی در همایش سبک زندگی امام محمدباقر(ع) گفت: شناخت سبک زندگی ائمه اطهار (ع) به منظور شناخت تمام حقیقت دین و دینداری است.



وی با بیان اینکه اگر سبک زندگی ها منطقی نباشد انسان ها با زحمت زندگی سپری می کنند، افزود: اگر سبک زندگی خوب تعریف و تبیین نشود اولین آسیب آن متوجه خود زندگی انسان می شود.



امام جمعه بندرعباس بیان کرد: در مسئله سبک زندگی باید همه چیز را از اهل بیت(ع) و ائمه(ع) دریافت کرد زیرا هیچ چیزی غیر از سبک ائمه(ع) در زندگی، بشر را به سعادت نمی‎رساند.



نعیم آبادی ادامه داد: زندگی کردن در این زمانه سخت نیست بلکه آنچه زندگی را سخت کرده عدم شناخت سبک های زندگی است براین اساس تبیین سبک زندگی منطقی با بهره گیری از زندگی ائمه اطهار(س) بسیار ضروری است.



وی در اداهمه سخنان خود اثری پذیری از فرهنگ غرب را یک عیب عمومی در جامعه امروز برشمرد و اظهار کرد: یکی از عوامل بدحجابی اثرپذیری از فرهنگ غرب است .



امام جمعه بندرعباس گفت: ما دارای تمدن 2500ساله هستیم در حالی که آمریکا فقط 3قرن از عمرش می گذرد اما متاسفانه گرایش امروز ملت به سبک زندگی و الگوگیری از مدل های غربی- آمریکایی است.



آیت الله نعیم آبادی اضافه کرد: جوانی که امروزه از کشورهای غربی در زمینه های مختلف الگو می‌گیرد با سبک زندگی ائمه اطهار(ع) به خوبی آشنا نشده و این وظیفه علاوه بر علما واستادان دانشگاه و حوزه های علمیه به سایر نهادها نیز برمی گردد که با تعریف و تدوین برنامه های اثربخش این مهم را در جامعه پیاده کنند.



وی تصریح کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی می تواند در رفتار، منش، روش و برخورد مردم موثر واقع شود و اگر در زندگی براین اساس عمل نماییم، سبک زندگی مردم نیز بر اساس زندگی اسلامی شکل می گیرد.



نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه سبک زندگی امام محمدباقر(ع) با دیگر ائمه اختلاف و تفاوتی نداشته است، ادامه داد: تاکید بر فرهنگ کار و تلاش ویژگی برجسته در سبک زندگی ائمه اطهار بود در واقع زندگی اهل البیت علیهم السلام همراه با کار و تلاش بوده است.



امام جمعه بندرعباس گفت: با توجه به اینکه اعتقاد ما این است بعد از پیامبراکرم(ص) اهل البیت عالی ترین انسان ها در تاریخ بشریت هستند، خاطرنشان کرد: بشر در همه شئون زندگی نیازمند این سبک است و باید با شناخت دقیق از سبک زندگی معصومین(ع) خود را با این مدل زندگی وفق دهد.



آیت الله نعیم آبادی در بخش پایانی سخنان خود از واردات بی رویه کالاهای چینی به کشور انتقاد کرد و افزود: کالاهای چینی امروز بلای جان شده و سبک زندگی ها را در کشور ما تغییر داده است.



وی گفت: اساس زندگی ما برپایه تولید و اقتصاد است بنابراین فرهنگ کار کردن که الگوی برجسته و سیره ائمه و از جمله امام محمدباقر(ع) بوده باید در کشور نهادینه شود.



نماینده ولی فقیه در هرمزگان نباید جوانان را به کار پشت میزنشستن عادت داد این اشتباه است که جوانان ما اکثریت به کارپشت میزنشینی گرایش دارند.



آیت الله نعیم آبادی در پایان با تاکید به بازگشت به سبک زندگی ایرانی-اسلامی خاطرنشان کرد:  کمال انسان در گروه دین شناسی و تحمل سختی های زندگی و کار و تلاش است.

captcha