امروزه تیر فرهنگی دشمن بنیان خانواده را نشانه رفته است
کد خبر: 1368498
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۳
حجت الاسلام ابراهیمیمان:

امروزه تیر فرهنگی دشمن بنیان خانواده را نشانه رفته است

گروه اندیشه: معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر اینکه جبهه اصلی مبارزه با جنگ نرم دشمن حوزه‌های علمیه است، گفت: امروز تیر فرهنگی دشمن در جنگ نرم بنیان خانواده و اعتقادات جوانان را نشانه رفته است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران روز پنجشنبه، دهم بهمن در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه حضرت زینب(س) ارومیه که در سالن آمفی تئاترکتابخانه مرکزی برگزار شد، گفت: در سالهای دفاع مقدس وقتی دشمن بعثی به نیروهای ما حمله می کرد و رزمندگان ما را به شهادت می رساند در مقابل نیروهای اسلام نیز افرادی از نیروهای دشمن را به هلاکت رسانده و یا به اسارت می گرفتند.
وی ادامه داد: اما امروز دشمن با هجوم فرهنگی که ازسوی رژیم غاصب اسرائیل و همچنین عربستان صورت می‌گیرد، تیر فرهنگی خود در جنگ نرم را به سمت بنیان خانواده و اعتقادات جوانان نشانه رفته است.

حوزه های علمیه؛ خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمن

وی حوزه های علمیه را خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمن عنوان کرد و گفت: باید یقین داشته باشیم که هر حوزه که باز می شود در مقابل یک زندان بسته می شود، پرورش یک طلبه یک معتاد را از جامعه کم می کند و اگر طلبه بتواند خوب تبلیغ کند، طلاق در جامعه از بین رفته و ازدواج در جامعه ترویج می شود.
به گفته این مقام مسئول، فرهنگ غرب امروز با ابزارهای مختلف در قالب جنگ نرم مانند یک ویروس سعی دارد که مفهوم واقعی خانواده را از جامعه اسلامی بگیرد.

هجمه‌های جنگ نرم دشمن پاسخ قاطع می‌خواهد

حجت الاسلام ابراهیمیان بر ضرورت تدوین راه حل های عملی برای مقابله با جنگ نرم دشمن در شرایط کنونی تاکید کرد و گفت: متاسفانه ما امروز پاسخ جامعی برای حملات فرهنگی دشمنان که بدون هیچ انگیزش و تعصبی به راحتی جوانان ما را از ما جدا می کنند، نداریم.
معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: تنها نهادی که می تواند امروز به صورت زنده و اثر بخش پاسخی قاطع به حملات جنگ نرم دشمن بدهد، حوزه های علمیه است.
وی در ادامه تصریح کرد: امروز توفیق یافتیم که در استان آذربایجان غربی یک حوزه علمیه جدید تاسیس کنیم ولی باید توجه کنیم که حوزه با چه شاخص ها و معیارهایی می تواند اثرگذار باشد.
معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران در پایان با بیان اینکه ما خواستار اولیت قراردادن ایجاد شرایط بهتر برای حوزه های علمیه هستیم، بر ضرورت ارج نهادن به فعالیت های حوزوی و تکریم از آن در جامعه در جهت ترویج فرهنگ تبلیغ دینی تاکید کرد.

captcha