احیای امر به معروف و نهی از منکر با ظرفیت فناوری‌های نوین
کد خبر: 1381050
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳
خرسندی پیشنهاد داد:

احیای امر به معروف و نهی از منکر با ظرفیت فناوری‌های نوین

گروه اجتماعی: مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرداری تهران گفت: برای آنکه امر به معروف و نهی از منکر در اجتماع عملیاتی شود، استفاده از ساز و کارهای جدید همراه با توسعه فن‌آوری‌های نوین در این خصوص ضرورتی انکار ناپذیر است.

مصطفی خرسندی، مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضرورت بسیار مهمی است، اما باید در حوزه‌های مختلف به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که خروجی آن منجر به عملیاتی شدن این فریضه مهم الهی در بین جامعه و به‌ویژه جوانان و نوجوانان شود.

وی افزود: آسیب‌شناسی در این حوزه از نکات قابل تاملی است که می‌تواند مسئولان و تصمیم‌گیران را به واسطه مطالعات کارشناسی و عملیاتی شدن تصمیم‌سازی‌های متناسب با واقعیت‌های جامعه یاری دهد.

خرسندی با اشاره به اینکه از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکنون اقدامات موثر و ارزنده‌ای در عرصه امر به معروف و نهی از منکر در کشور صورت گرفته است اما نتوانسته همراه با نیازهای جامعه حرکت کند، خاطر نشان کرد: مراکز دولتی و غیردولتی و سازمان‌های وابسته به دولت و حتی مراکز مردم نهاد و بخش‌های خصوصی متناسب با نحوه فعالیت‌های خود سیاست‌های مختلفی را باید در خصوص احیای این فریضه مهم الهی در پیش ‌گیرند تا بتوان خروجی مناسب‌تری از این فعالیت‌ها در جامعه دیده شود.

فرهنگ‌سازی و امر به معروف و نهی از منکر

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرداری تهران اظهار کرد: استفاده از ساز و کارهای جدید همراه با توسعه فن‌آوری‌های نوین در امر به معروف و نهی از منکر ضرورتی انکار ناپذیر است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

خرسندی تصریح کرد: گاهی به گونه‌ای می‌توان فرهنگ‌سازی و امر به معروف و نهی از منکر کرد که نیازی به مواجه مستقیم نباشد.

برنامه‌ریزی‌های مدون برای حضور مردم

وی ادامه داد: در این راستا نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما که به عنوان اثرگذارترین رسانه در میان آحاد مختلف جامعه خودنمایی می‌کند، می‌تواند مسیر جامعه را به گونه‌ای طراحی کند که بهترین خروجی از اقدامات و تلاش‌ها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به دست آورد.

خرسندی ورود همه آحاد جامعه را به عملیاتی کردن این مهم ضروری خواند و گفت: مسئولان باید با برنامه‌ریزی‌های مدون حضور مردم در این زمینه را پررنگ کنند.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرداری تهران در پایان افزود: آسیب‌شناسی و سنجش بازخوردهای اقدامات صورت گرفته در اجتماع گامی بسیار مهم در برنامه‌ریزی‌های آتی مسئولان به شمار می‌رود که امید است با دقت نظر بیشتر از سوی مسئولان ستاد عملیاتی شود.

captcha