توکل به خدا اولین اصل برای رسیدن به اهداف تربیتی و آموزشی است
کد خبر: 1395923
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شیروان:

توکل به خدا اولین اصل برای رسیدن به اهداف تربیتی و آموزشی است

خبرنگاران افتخاری/ حسینعلی ظفری: علی ابراهیمیان در همایش تجلیل از منتخبان مسابقات فرهنگی و هنری مدارس شهرستان شیروان، گفت: توکل به خدا اولین اصل برای رسیدن به اهداف تربیتی و آموزشی است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی ابراهیمیان، معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شیروان در همایش تجلیل از منتخبان مسابقات فرهنگی و هنری مدارس شهرستان که در محل کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی شهیدان سمیه و بهشتی برگزار شد، گفت: توکل به خدا اولین اصل برای رسیدن به اهداف تربیتی و آموزشی است.

وی افزود: دومین اصل داشتن نظم و برنامه‌ریزی است که به کمک آن می‌توان از فرصت‌ها نهایت استفاده را برد.

ابراهیمیان عنوان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آنچه مهم است مثلث موفقیت یعنی معلم، دانش‌آموز و اولیا است که اگر با هم هماهنگ شوند توفیقات زیادی حاصل خواهد شد و یکی از این توفیقات رسیدن به قرب الی‌الله است که با هماهنگی بین مثلث موفقیت، این مسیر سهل‌الوصول خواهد بود.

وی با ارائه آمار رو به رشد و افزایش موفقیت‌های دانش‌آموزان شهرستان شیروان در تمام عرصه‌ها، گفت: شما دانش‌آموزان استعداد و پتانسیل‌های خوبی دارید که اگر مدیریت کنید نتایج خوبی برای شما در پی خواهد داشت.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شیروان در ادامه افزود: انسان موفق کسی نیست که فقط تیزهوش باشد بلکه موفق فردی است که رفتارهایش را مدیریت کند. زمان حال ضمانت شده‌ترین چیزی است که ما در اختیار داریم که اگر بتوانیم از آن به نحو احسن استفاده کنیم نتیجه بسیار خوبی خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه موفقیت یک درصد و تلاش 99 درصد را شامل می‌شود، گفت: ارزش و تلاش است که هر چه در کارهای ما بیشترباشد نتیجه بهتری درپی خواهد داشت.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه در اکثر متون قرآنی و دینی، تقدم تربیت بر تعلیم اشاره شده است، گفت: اگر تربیت در کنار تعلیم قرار بگیرد می‌توان انتظار داشت که انسان در مسیر قرب الی‌الله که هدف سند تحول بنیادین است تحویل جامعه داده شود.

وی گفت: آنچه که ما به عنوان یکی از اولیا از فرزندان خود طلب داریم این است که امیدواریم شما دانش‌آموزان بتوانید از فرصت‌های خود به نحو احسن، نهایت استفاده را کرده تا موفقیت‌هایی خوبی را در آینده نزدیک کسب کنید.

ابراهیمیان در پایان با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید، گفت: عزم و انگیزه درونی در هر کاری، راز موفقیت آن کار است و همه ما امیدواریم که تمام فعالیت‌های شما عزیزان در این راستا قرار بگیرد.

حسن کیوان، کارشناس فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز در این همایش گفت: منتخبان گروهی مسابقات آوایی و نمایشی مقطع متوسطه دوم فقط به مرحله استانی راه خواهند یافت و سایر منتخبان فقط آثار آنان جهت داوری به مرکز استان ارسال خواهد شد.

وی یادآور شد: در این همایش 368 نفر از حائزان رتبه اول مسابقات فرهنگی و هنری در مقاطع مختلف مدارس پسرانه و دخترانه و 24 نفراز مربیان فعال خواهر و برادر در حوزه برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با اعطای لوح تقدیر و هدایا مورد تجلیل قرار گرفتند.

یادآور می‌شود، قرائت قرآن توسط محمدحسن رازقیان، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط ثریا مبارکی، اجرای سرودهای گروهی محلی توسط دانش‌آموزان هنرستان دخترانه محمودیه به مربیگری زهرا سامان، آموزشگاه دخترانه فاطمیه به مربیگری فریده مظلوم، آموزشگاه پسرانه استعدادهای درخشان شهیدبهشتی به مربیگری مجید غلامی و اجرای گروه سرود محلی منتخبان مدارس شهرستان شیروان به مربیگری امان‌الله جعفرزاده و پذیرایی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

captcha