راه‌‌اندازی رشته‌های اخلاق پزشکی و مطالعات علم و فناوری در آینده نزدیک
کد خبر: 1417856
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
اکبری خبر داد:

راه‌‌اندازی رشته‌های اخلاق پزشکی و مطالعات علم و فناوری در آینده نزدیک

گروه سلامت: رئیس دانشکده الهیات و فلسفه واحد علوم و تحقیقات حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها از سوی دولت را ضروری دانست و گفت: به زودی این دانشگاه رشته‌های جدید از جمله رشته‌های میان رشته‌ای اخلاق پزشکی و مطالعات علم و فناوری راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مجید اکبری، رئیس دانشکده الهیات و فلسفه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به روند رو به رشد اقبال نسبت به تحصیلات تکمیلی در کشور و توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به افزایش کمیت و کیفیت در آموزش عالی و ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای در مقاطع تحصیلات تکمیلی، بر برنامه‌های آینده این دانشکده در این حوزه تاکید و تصریح کرد: بر این اساس، دانشکده الهیات و فلسفه واحد علوم و تحقیقات در آینده نزدیک، با توجه به توانمندی اعضای هیئت علمی و ظرفیت‌های دانشکده، به تأسیس رشته‌های جدید از جمله رشته‌های میان رشته‌ای اخلاق پزشکی و مطالعات علم و فناوری اقدام می‌کند.
وی چشم انداز دانشکده در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و ... را بر پایه دو محور سمت دهی پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان به سوی ارائه راهکارهای سودمند برای رفع مشکلات و مواجهه با مسائل جاری فرهنگی کشور در حیطه‌های مرتبط با رشته‌های این دانشکده دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت با سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی کشور در طرح‌های فرهنگی، در دستور کار دانشکده الهیات و فلسفه واحد علوم و تحقیقات قرار دارد.
اکبری بر لزوم تنوع سازی درآمدهای دانشگاه و کاهش اتکا به شهریه دانشجویان تأکید کرد و گفت: در این زمینه، دانشکده الهیات و فلسفه واحد علوم و تحقیقات دارای برنامه کوتاه مدت برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کلاس‌های کوتاه مدت و فشرده در موضوعات عمومی و تخصصی و نیز برنامه بلند مدت به منظور مشارکت در طرح‌های فرهنگی نهادها و موسسأت پژوهشی – فرهنگی کشور است.
رئیس دانشکده الهیات و فلسفه واحد علوم و تحقیقات، حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها از سوی دولت را ضروری دانست و تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته، رشته‌‌‌های دانشگاهی مرتبط با امور فرهنگی، از حمایت‌های مادی و معنوی خاصی برخوردار هستند تا با به فعلیت رساندن ظرفیت‌ها، برای تحقق اهداف کلان این کشورها موثر باشند.
وی بر لزوم سرمایه گذاری در رشته‌های دانشگاهی به منظور ارتقای سطح عملکرد اساتید و دانشجویان تأکید کرد و گفت: دانشکده الهیات و فلسفه واحد علوم و تحقیقات با داشتن 31 عضو هیأت علمی تمام وقت، 15 عضو هیئت علمی نیمه وقت و 25 استاد مدعو آماده فعالیت در برنامه‌های پژوهشی درآمدزا و تربیت دانشجویان نخبه در رشته‌های مختلف است.

captcha