گرفتار شدن در دام طراحان جنگ نرم، از مهم‌ترین آسیب‌ها در حرفه خبرنگاری است
کد خبر: 1436574
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

گرفتار شدن در دام طراحان جنگ نرم، از مهم‌ترین آسیب‌ها در حرفه خبرنگاری است

گروه اجتماعی:یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی افتادن در دام طراحان جنگ نرم را از مهم‌ترین آسیب‌های خبرنگاران دانست، و ادامه داد: قدرت‌های بزرگ دنیا از خبرنگاران استفاده ابزاری نموده و اهداف سیاسی خود را به‌وسیله خبرنگاران محقق می‌سازند.

امیرعلی‌حیدر امیری، نویسنده و محقق لرستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به این‌که ما در عصر ارتباطات و رسانه قرار داریم، ادامه داد: در این زمانه خبرنگاران نقش وافر و بی‌بدیلی دارند که شاید هیچ‌کس دیگری نتواند نقش آنان را در جامعه ایفا کند.
وی با اشاره به این‌که خبرنکاری یک شغل و حرفه نیست، افزود: این مهم وظیفه و تکلیفی است که بر گردن قشری روشن‌فکر، سخت‌کوش، و واقع‌بین افتاده که به‌دنبال کشف حقایق هستند و در راهروی پرپیچ‌وخم شانتارژهای رسانه‌های معاند اخبار صحیح و بدون حب و بغض را به گوش سخت‌کوش، حساس، جستجوگر، دقیق و منصف مردم برساند و این رسالت خود را به‌خوبی انجام دهد.
امیری با بیان این‌که یک خبرنگار تنها با تحصیل در این رشته دانشگاهی نمی‌تواند به یک خبرنگار موفق تبدیل شود، ادامه داد: یک خبرنگار باید یک ساستمدار، اخلاق‌مدار، معلم و امانت‌دار خوب باشد که بتوان به او لقب یک خبرنگار خوب را داد.
این نویسنده و محقق لرستانی، افتادن در دام طراحان جنگ نرم را از مهم‌ترین آسیب‌های خبرنگاران دانست، و ادامه داد: قدرت‌های بزرگ دنیا از خبرنگاران استفاده ابزاری نموده و اهداف سیاسی خود را به‌وسیله خبرنگاران محقق می‌سازند.
وی با اشاره به این‌که خبرنگاران باید مواظب باشند که در دام شیاطین روزگار گرفتار نشوند، افزود: خبرنگاران جهان باید امانت‌دار باشند و همچنین به بیان دیگر خبرنگاران ایران باید یک مسلمان خوب باشند که بتوانند با امانت‌داری، حفظ حرمت افراد، جمعیت‌ها و احزاب خبرهای خود را منتشر کرده و در عین حال قداست نظام جمهوری اسلامی ایران را حفظ کنند.

captcha