تلاوت ۷ سوره جزء ۳۰ قرآن با صدای استاد عبدالباسط + دانلود
کد خبر: 1453790
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲

تلاوت ۷ سوره جزء ۳۰ قرآن با صدای استاد عبدالباسط + دانلود

گروه فعالیت‌های قرآنی: خبرگزاری ایکنا با همکاری شبکه رادیویی قرآن، شاهکاری از تلاوت تحقیق عارف‌القراء مرحوم عبدالباسط از سوره‌های بلد، شمس، ضحی، شرح، تین، علق و قدر را ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد مشهور به(عارف القرا) در سال 1927 در روستاى «مراعزه» یکى از توابع شهر اَرمنت در استان قنا در جنوب مصر متولد شد. عبدالصمد، جد وی از مردان با تقوا و از حافظان قرآن که از نظر حفظ قرآن کریم، تجوید، احکام، مردى متمکّن بود، پدرش محمد عبدالصمد یکى از مدرسان حفظ و تجوید قرآن کریم بود، دو برادرش محمود و عبدالحمید در آموزشگاه(مکتب) قرآن را حفظ مى‌کردند و وی نیز در سن 6 سالگى به سایر خانواده‌اش ملحق شد و به خانه آنان «بیت القرآن» گفته می‌شد.

عبدالباسط در سال های پایانی عمر خود دچار بیماری قند شد و با اضافه شدن التهاب کبدى، دیگر توان مقاومت در برابر این دو مرض را نداشت، وی را به بیمارستان دکتر بدران در جیزه بردند، اما اطباء به او توصیه کردند که براى معالجه به لندن برود، عبدالباسط به آن جا رفت اما پس از اقامت یک هفته‌اى در آن جا از پسرش «ابن‌طارق» که همراهش بود خواست که او را به مصر برگرداند. سرانجام وی در  30 فوریه سال 1988 به زندگى جاودانى پیوست.

تلاوت تحقیق سوره‌های بلد، شمس، ضحی، شرح، تین، علق و قدر استاد عبدالباسط

 

لازم بذکر است، براساس درخواست‌های مخاطبان از تنها خبرگزاری تخصصی قرآن جهان اسلام و به منظور انس عموم مردم با قرآن کریم، برآن شدیم تا مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی از شاهکارهای قراء مصری را با همکاری رادیو قرآن در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

تا پایان سال جاری سه روز در هفته روزهای یکشنبه، سه‌شنبه، جمعه ساعت 10 صبح یک فایل از تلاوت قراء برتر جهان اسلام بر روی خروجی خبرگزاری قرار می‌گیرد.

captcha