مقتل‌خوانی در انجمن شاعران ایران
کد خبر: 1465402
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
به مناسبت محرم انجام می‌شود؛

مقتل‌خوانی در انجمن شاعران ایران

گروه ادب: مدیر انجمن شاعران ایران از برگزاری مراسم شعر‌خوانی، مقتل‌خوانی و مرثیه‌خوانی به مناسبت ایام محرم‌الحرام در محل این انجمن خبر داد.

فاطمه راکعی، مدیر انجمن شاعران ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، درباره برنامه‌های محرم این انجمن اظهار کرد: همچون سال‌های گذشته در دهه نخست محرم، برنامه‌هایی همچون مقتل‌خوانی را برگزار می‌کنیم.
وی با بیان اینکه شعرخوانی، تک‌خوانی، مرثیه‌خوانی با آوای نی و ... از برنامه‌های این انجمن در محرم است، افزود: در شعرخوانی از اشعار شاعران پیشکسوت و جوان درباره حماسه عاشورا و سخنرانی‌ چهره‌های فرهنگی مورد علاقه مردم درباره این واقعه تاریخی استفاده می‌کنیم.
راکعی از شروع این مراسم از ساعت 18 که تا 22 طول می‌کشد یاد و اظهار کرد: تلاش کردیم مراسم سنتی عزاداری محرم را با قرائت امروزی‌تر و زبان تاثیرگذارتر هنری و شعر هنر برای مخاطبان برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه در حد وظیفه در این زمینه قدم برخواهیم داشت، گفت: این برنامه از روز گذشته، 5 آبان شروع شده است و تا روز شنبه، 10 آبان ادامه دارد.
راکعی یادآور شد: این برنامه با وقفه یکی دو روزه برگزار می‌شود که زمان برگزاری روزهای بعد در روز شنبه اعلام می‌شود و پس از عاشورا و تاسوعا ادامه می‌یابد.
وی گفت: مقتل‌خوانی برگرفته از منابع ادبی و توسط ساعد باقری اجرا می‌شود و سهیل محمودی مجری برنامه خواهد بود.

captcha