اعتبارات موجود جوابگوی هفت هزار مسجد آذربايجان شرقی نيست
کد خبر: 1653211
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۴
مدير كل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقی:

اعتبارات موجود جوابگوی هفت هزار مسجد آذربايجان شرقی نيست

گروه اجتماعی: مدير كل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقی در جمع رؤسای ادارات اوقاف اين استان اعتبارات موجود را با توجه به نياز هفت هزار مسجد ناكافی دانست.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) منطقه شمال غرب كشور، همايش يك روزه رؤسای ادارات اوقاف شهرستان‌های آذربايجان شرقی روز گذشته 29 ارديبهشت‌ماه در اهر برگزار شد، كه طی آن حجت‌‌الاسلام والمسلمين «حسين نوبری»، مدير كل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقی در اين جلسه اعتبارات تخصيصی برای بازسازی و مرمت مساجد استان را ناكافی دانست و گفت: اين در حالی است كه بيش از هفت هزار مسجد در سطح استان وجود دارد و دوگانگی در تخصيص اعتبارات استانی سبب شده است تا اعتبار موجود جوابگوی ساماندهی، مرمت و امورات ديگر آن نباشد.
وی گفت: با انعكاس مسائل و مشكلات استان به سازمان در امر مساجد و قول مساعد اين سازمان در صورت تأمين مبلغ 40 ميليارد ريال از محل منابع استانی معادل اين مبلغ از سوی سازمان مركزی اوقاف و امور خيريه به آذربايجان شرقی اختصاص خواهد يافت.
حجت الاسلام والمسلمين «جواد حاجی زاده»، امام جمعه اهر نيز در اين گردهمايی با تأكيد بر ترويج فرهنگ وقف و همگانی كردن اين سنت حسنه گفت: بايد با ارائه راهكارهای مناسب در تحقق اهداف اين سازمان و مشاركت در برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و امور خيريه تلاش مناسب انجام دهيم‌.
امام جمعه اهر حمايت ادارات و نهادها را در احيای موقوفات ضروری دانست و ادامه داد: همكاری مراكز دولتی در احياء موقوفات موثر و كارساز است.
مشاركت مردمی را با جلب اعتماد عمومی امكان پذير دانست تصريح كرد: شناساندن برنامه‌ها و اهداف والای سنت وقف بايد در اولويت كارها قرار گيرد تا زمينه حضور و مشاركت عامه مردم فراهم شود.
«صفر اصغری»، رئيس دادگستری اهر، نيز از راه‌اندازی شعبه ويژه به پرونده‌های امور اوقاف و تصرفات غيرقانونی به موقوفات خبر داد و افزود‌: پرونده‌های مربوط به اين امر خارج از نوبت در محاكم قضائی رسيدگی می‌شود تا از اطاله دادرسی جلوگيری شود‌.
فرماندار اهر در اين گردهمائی ضمن برشمردن اهميت احياء موقوفات گفت: ادارات و نهادها بر همكاری با اداره اوقاف بر همكاری و همگامی در جهت تحقق اهداف اين سازمان آمادگی دارند و در اين راه اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
captcha