كتاب «شرح اسم» زندگينامه رهبر معظم انقلاب رونمايی شد
کد خبر: 2440214
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶

كتاب «شرح اسم» زندگينامه رهبر معظم انقلاب رونمايی شد

گروه فرهنگ : درنخستين همايش فرهنگ غدير و بيداری اسلامی كتاب شرح اسم " زندگينامه رهبر معظم انقلاب" به تاليف هدايت‌الله بهبودی ديروز8 آبان ماه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت دانشگاه تبريز رونمايی و معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، براساس اين گزارش، اين اثر كه به زندگينامه رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۱۸ تا ۱۳۵۷ پرداخته، مشتمل بر زندگانی ايشان می باشد.
در اين مجموعه ۸۰ عكس تاريخی نيز وجود دارد كه تعدادی از آن‌ها برای اولين بار منتشر شده‌ است.
اين كتاب ۷۶۶ صفحه‌ای همچنين مشتمل بر ده‌ ها سند از ساواك، شهربانی و دادرسی ارتش شاه درباره دوران مبارزه و تبعيد آيت الله سيد علی خامنه‌ای است.
كتاب شرح اسم توسط هدايت الله بهبودی تاليف شده و موسسه مطالعات و پژوهش های سياسی آن را انتشار داده است .
سيد محمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشيه اين آيين در گفت و گو با خبرنگاران با بيان اينكه «شرح اسم» می تواند دستمايه كار های فرهنگی عظيمی شود، تصريح كرد: كتاب شرح اسم كه در مورد زندگانی مقام معظم رهبری به رشته تحرير در آمده است می تواند دستمايه كار های فرهنگی عظيمی شود.
حسينی با اشاره به رونمايی كتاب « شرح اسم» در حاشيه همايش غدير و بيداری اسلامی افزود: در گذشته كمتر كتابی وجود داشت كه كه همه ابعاد شخصيت مقام معظم رهبری را در بر داشته باشد.
وی ادامه داد: وجود چنين كتاب هايی يك ضرورت است چرا كه در معرفی شخصيت علمی و ذوق و هنر مقام معظم رهبری برای نسل جوان بسيار موثر خواهد بود و اينگونه كتاب ها می تواند دستمايه حركت های فرهنگی ديگرشود.
به گفته وی شهر تبريز از دير باز به علم و فرزانگی و هنر مشهور بوده است، اميدواريم امسال بتوانيم اعتبارات بيشتری به فرهنگ و ادب اين ديار بدهيم.
وی با اشاره به اهميت فرهنگ غدير در گسترش فرهنگ بيداری اسلامی گفت: خوشبختانه گوش های شنوای بسياری در اقصی نقاط جهان به ويژه در جهان اسلام برای شنيدن ندای غدير و پيام مولا علی (ع) كه ندايی برای وحدت مسلمان می باشد، وجود دارد.

captcha