كتاب «شرح اسم» در تبريز نقد و بررسی شد
کد خبر: 2444789
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴

كتاب «شرح اسم» در تبريز نقد و بررسی شد

گروه اندیشه: نشست معرفی و بررسی كتاب شرح اسم كه حاوی زندگی‌نامه مقام معظم رهبری از سال 1318 تا 1357 است روز گذشته، 18 آبان‌ماه با حضور هدايت‌الله بهبودی، مؤلف اين كتاب در كتابخانه مركزی تبريز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، حسن خدايی، مديركل كتابخانه‌های عمومی استان آذربايجان شرقی با اعلام اين خبر گفت: كتاب ‌شرح اسم كه به شرح زندگانی رهبر معظم انقلاب اسلامی ايران پرداخته كه از معدود منابع مفيد و مستند در اين حوزه به‌شمار می‌رود.
به گفته وی در اين نشست هدايت‌الله بهبودی مؤلف كتاب، عليرضا كمری از منتقدان كتاب، معصومه سپهری، نويسنده كتاب نورالدين پسر ايران، حجة الاسلام و المسلمين نظری و مهدی نعلبندی، از صاحبنظران و نويسندگان مطرح در حوزه انقلاب برگزار گرديد.
هدايت‌الله بهبودی، نويسنده ‌شرح اسم در اين مراسم گفت: تأليف ‌شرح اسم‌ حدود 18 ماه طول كشيد و در طی اين مدت، علی‌رغم لذتی كه در پرداختن به زندگی رهبر انقلاب وجود داشت، حساسيت ‌موضوع برايم آزاردهنده بود.
نويسنده ‌شرح اسم‌ در پاسخ به سؤالی در مورد علت عدم پرداخت به ساير حوزه‌های مرتبط با زندگی رهبر انقلاب، ‌شرح اسم‌ را زندگی‌نامه سياسی آيت‌الله خامنه‌ای دانست و افزود: اگر دستم پر بود، به ساير حوزه‌های مرتبط با زندگی ايشان در مقطع ياد شده نيز می‌پرداختم؛ اما متأسفانه چنين امكانی وجود نداشت.
اين نويسنده افزود: اگر چه موارد تحقيق بنده، با محوريت تاريخ انقلاب اسلامی بود اما اصل قضيه، رهبر انقلاب بودند؛ اما متأسفانه امكان مصاحبه با ايشان ميسر نشد.
وی در ادامه با اشاره به قوانين موجود در حوزه تأليف خاطرنشان كرد: طبق قانون مصوب مجلس، كليه آثار مرتبط با امام خمينی(ره) با هماهنگی مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينی(ره) منتشر می‌شود؛ اما چنين قانونی در مورد آثار مرتبط با مقام معظم رهبری وجود نداشته و در اين مورد، تنها مكاتبه‌ای بين دفتر معظم‌له و وزارت ارشاد صورت گرفته‌است.
وی افزود: بعد از اين‌كه كتاب برای بار اول منتشر شد، هاله‌ای از سؤال در مورد كتاب، ايجاد شد كه بالاخره كتاب، چه سرنوشتی پيدا می‌کند كه خوشبختانه اين امر با اعلام نظر مساعد رهبر انقلاب، به سرانجام خوبی رسيد.
نويسنده ‌‌شرح اسم‌ تصريح كرد: بعد از اين كه كتاب، برای بار اول منتشر شد، رهبر انقلاب، تنها با اصلاح‌ نكات جزئی برای رعايت برخی حرمت‌ها، موافقت خود را اعلام نمودند.
بهبودی، همچنين در پاسخ به سؤال يكی از حاضران در مورد علت عدم مصاحبه با ‌ابراهيم دينانی كه به گفته وی از نزديكان رهبر انقلاب در شهر قم بودند، گفت: در اين مورد، با آقای دينانی قرار تلفنی گذاشتيم كه از ايشان نيز اطلاعاتی را اخذ كنيم اما ايشان بعدها اعلام كردند كه قصد دارند خودشان، خاطرات‌شان را بنويسند.
اين نشست از سوی اداره كل كتابخانه‌های آذربايجان شرقی و با همكاری سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تبريز، دفتر جبهه فرهنگی مطالعات انقلاب اسلامی و پايگاه خبری ـ تحليلی اهراب نيوز در تبريز برگزار شد.
captcha