شناخت توطئه‌های دشمن از مهم‌ترین وظایف طلاب بسیجی است
کد خبر: 2611702
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
مدیرکل تبلیغات استان مرکزی:

شناخت توطئه‌های دشمن از مهم‌ترین وظایف طلاب بسیجی است

گروه اجتماعی: در هر برهه از زمان دشمن جبهه گسترده‌ای دارد و بسیار موشکافانه و دقیق برای براندازی اسلام قدم برمی‌دارد، لذا رویارویی با جبهه دشمن و شناخت توطئه‌های آنها از مهم‌ترین وظایف طلاب بسیجی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی امروز، 4 آذر در همایش زینبون سازمان بسیج طلاب استان در اراک برگزار شد، گفت: بنابر فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری بسیجبی باید دارای چندین شاخصه و ویژگی اصلی باشد و با آنها شناخته شود.

وی با بیان اینکه مکتبی بودن از جمله این شاخصه هاست، عنوان کرد: مکتب دارای زیرشاخه‌ای فراوانی است و تمامی مباحث اعتقادی، اندیشه ای، نظامی، سیاسی و اجتماعی را دربرمی‌گیرد و شاخصه مکتبی بودن، بسیج و نظام را ‌در عالم ‌بی‌بدیل کرده است.

حجت‌الاسلام قربان‌پور ادامه داد: امروز مکتب اسلام در قالب نظام جمهوری اسلامی شکل عملیاتی پیدا کرده است و در ساختار مختلف دارای تشکل شده است؛ لذا یک بسیجی در قول و عمل پیرو مکتب اسلامی باشد؛ بدین‌معنا که گفتار و کردار وی صبغه الهی داشته باشد؛ بنابراین کوچک‌ترین امر خلاف مبانی این مکتب را نمی‌پذیرد؛ حتی در نوع پوشش و ظاهر مطابق با احکام اسلامی عمل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شاخصه ارزشمند قوی دیگر بسیجی شاخصه انقلابی بودن است، افزود: مکتبی بودن و اعتقاد به قرآن شاخصه مهمی برای یک بسیجی بوده و قابل‌انکار نیست؛ چراکه قرآن ثقل اکبر است؛ ولی اگر همین شاخصه مبنای حرکت انقلابی نداشته باشد نتیجه‌اش اسلام تهجر می‌شود که همان اسلام آمریکایی است که درست در مقابل اسلام ناب محمدی حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام قربانپور بیان کرد: نتیجه اسلام آمریکایی این است که نظام سلطه از ذخایر اسلام ‌علیه دین اسلام استفاده می‌کند همانطور که امروز عربستان در راستای اسلام آمریکایی حرکت می‌کند؛ لیکن مورد سوء‌استفاده آمریکایی‌ها و غربی‌ها قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: اگر عربستان با آن همه ذخایر عظیم نفتی بر مبنای اسلام ناب محمدی حرکت می‌کرد به‌طور قطع امروز اثری از اسرائیل باقی نمانده بود؛ چراکه به تعبیر امام راحل «اسرائیل را می‌شود با یک سطل آب از صفحه روزگار محو کرد» و همچنین  آمریکا و اروپا چنین قدرتی نداشتند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور عنوان کرد: شاخصه انقلابی بسیجی عاملی در جهت تحرک، پویایی، مقابله با ظلم، رحماء بینهم(رفاقت با یکدیگر) و اشداء علی الکفار است؛ لیکن اگر این شاخصه از بسیجی گرفته شود به یک جریان بدون اثرگذار و ایستا در جامعه تبدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام قربان‌پور‌ شاخصه ولایی بودن را نیز جزء شاخصه‌های اصلی یک بسیجی دانست و افزود: جریان حرکت انقلابی بسیجی اگر بر محوریت ولایت فقیه حرکت نکند، از مسیر اصلی منحرف می‌شود همانطور که افرادی در جریان پیش از انقلاب اسلام ایران و پس از آن فداکاری‌های بسیاری برای به‌ثمر رساندن آن کردند؛ ولی با گذر زمان فقط به این سبب که ولایی نبودند سر از زندان‌ها درآوردند.

وی مطرح کرد: تاریخ اسلام بسیاری از این کارشکنی‌ها را در صفحات خود به یادگار دارد و به‌عنوان نمونه جریان جنگ جمل، خوارج و واقعه عاشورا به این سبب اتفاق افتاد که عده‌ای از ولایت تبعیت نکردند؛ حتی در جبهه مقابل و در صف دشمنان دین قرار گرفتند.  

حجت‌الاسلام قربان‌پور با اشاره به اینکه ولایی بودن به این معناست که انسان تابع اوامر ولایت مطلقه فقیه باشد و سمعاً و طاعتاً بگوید، گفت: در نظام اسلامی نقد ولایت فقیه و پرسش کردن مشکلی ندارد و مشروعیت دارد؛ چراکه ولی فقیه جزء معصومین(ع) نیست؛ ولی نقد کردن با جنگیدن و در مقابل اساس این جریان قرار گرفتن تفاوت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد: مقابله با حاکمیت دینی نه عقلی، نه قانونی و نه شرعی است؛ ولی متأسفانه امروز عده‌ای در مقام مقابله با ولایت فقیه بر آمده‌اند و در راستای براندازی آن حرکت می‌کنند و اصل جریان را زیر‌سؤال می‌برند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور در ادامه در‌خصوص وظایف طلاب بسیجی، ادامه داد: مهم‌ترین تکلیف حوزه علمیه تقویت اعتقادات و باورهای دینی مردم جامعه است؛ چراکه به‌عنوان مثال همه مردم احکام اسلامی را نمی دانند و تبیین این مباحث به عهده حوزه‌های علمیه است؛ لذا حوزه‌ها باید مباحث مختلف دینی اعم از نظامی، علمی، اعتقادی، احکامی و اخلاقی را برای مردم تبیین و تشریح کنند؛ البته به شرط آن که خود حوزه نسبت به این مسائل جامعیت عمیق پیدا کند.

وی عمل به مباحث اعتقادی را از دیگر تکالیف طلاب بسیجی دانست و افزود: طلاب بدانند که با مسلح کردن خود و افراد جامعه به بنیان‌های عمیق فکری و اعتقادی بر گرفته از مبانی قرآنی و سیره اهل بیت(ع) سبب می‌شوند که ریشه بسیاری از فسادها از جامعه برچیده شود، به‌عنوان مثال کسی‌که اعتقاد به روز قیامت و حسابرسی دارد هرگز به خود اجازه نمی‌دهد که در بیت‌المال دخل و تصرف کرده و اختلاس کند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور رویارویی با جبهه دشمن و شناخت توطئه‌های آنها را نیز از مهم‌ترین وظایف طلاب بسیجی دانست و مطرح کرد: در هر برهه از زمان دشمن جبهه گسترده‌ای دارد و بسیار موشکافانه و دقیق برای براندازی اسلام قدم برمی‌دارد؛ چنانکه عبیدالله بن زیاد با یک پرسش عادی و متعارف از حضرت زینب(س) مبنی بر اینکه «کارخدا را راجع به برادرت چگونه دیدی؟» قصد تغییر اذهان عمومی داشت تا با مقصر جلوه دادن خدا قائله را به نفع خود تمام کند.

وی اضافه کرد: عبیدالله بن زیاد در آن مباحثه با دقت از کلمات استفاده کرد تا همه مردم را از دین برگرداند؛ ولی به سبب دشمن‌شناسی حضرت زینب(س) که پاسخ داد «جز زیبایی چیزی ندیدم» جریان عاشورا و اسلام در تاریخ جاودانه و ماندگار شد.

حجت‌الاسلام قربان‌پور بیان کرد: اقدام حضرت زینب(س) در شناخت جبهه دشمن بسیار ارزشمند است؛ لذا امروز نیز شناخت دشمن از نظر تاکتیک و تکنیک جهت مقابله با آن از مهم‌ترین تکالیف مبلغان دین است.

وی با بیان اینکه آراستگی به زیور اخلاق از دیگر وظایف بسیجیان است که آثار فردی و اجتماعی بسیاری دارد، عنوان کرد: از سوی دیگر بسیجیان در حوزه ولایت‌پذیری و پشتیبانی از آن وظیفه سنگینی به دوش دارند و پشتیبانی از ولایت فقیه باید در سه عرصه اعتقادی، جواهری و میدانی صورت بگیرد.

این مقام مسئول در پایان، یادآور شد: امروزعده‌ای با تخریب مبانی اعتقادی افراد جامعه در حال تخریب نظام ولایت فقیه هستند؛ لذا از آنجایی که به فرموده مقام معظم رهبری «این فقه، فقه جواهری پویاست» باید نویسندگان و علما از این جریان دفاع کنند و با دعوت مردم به حضور در مراسم ملی و مذهبی همچون راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس از ولایت فقیه پشتیبانی میدانی داشته باشند.

captcha