ملت ایران اجازه کاپیتولاسیون هسته‌ای را نمی‌دهند/ تحقق «ما می‌توانیم» از قِبَل تحریم‌ها
کد خبر: 3306331
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
امام جمعه موقت شیراز:

ملت ایران اجازه کاپیتولاسیون هسته‌ای را نمی‌دهند/ تحقق «ما می‌توانیم» از قِبَل تحریم‌ها

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام رضوی اردکانی با اشاره به اظهارات غربی‌ها جهت بازدید از مراکز نظامی ایران، گفت: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که با دانشمندان هسته‌ای ما مصاحبه کنند زیرا این در حقیقت یک کاپیتولاسیون هسته‌ای است و به هیچ وجه ملت، دولت و رهبر ایران کوتاه نمی‌آیند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز امروز، اول خرداد در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و روز پاسدار گفت: پاسداران انقلاب اسلامی سربازان جان برکفی هستند که به فرموده امام خمینی(ره) اگر نبودند از انقلاب هم چیزی نمانده بود.
وی افزود: فداکارترین نیروهای سپاه در 8 سال دوران دفاع مقدس بود که توانستند آن فتح و پیروزی را به دست آورند که این خود جای بسی قدردانی و تقدیر است.
رضوی اردکانی با یادآوری اینکه امروز در دانشگاه‌های نظامی سپاه پیچیده‌ترین و مدرن‌ترین سلاح‌ها ساخته می‌شود، گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی به عنوان قدرتی در منطقه مطرح است، بخشی از آن به دلیل وجود این لشکر الهی و مخلص است زیرا سپاه نیرویی است که بر اساس عقیده تشکیل شده است لذا این ارگان حق عظیمی دارند چراکه راه امام حسین(ع) که همان راه اخلاص و فداکاری و مقاومت است را ادامه می‌دهند.
امام جمعه موقت شیراز در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در اول خرداد سال 1359 بعد از جریانات تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، محاصره اقتصادی ایران از سوی غرب آغاز شد و تا امروز، روز به روز حلقه این محاصره تنگ‌تر شده است اما بحمد الهی نتیجه عکس گرفته‌اند.
وی با یادآوری اینکه ملت ایران در اثر محدودیت‌ها و محاصره‌ها امروز مدرن‌ترین سلاح‌های روز را در اختیار دارند، گفت: مراکز علمی، انرژی هسته‌ای، پیشرفت‌های درمانی، صنعتی و غیره همگی از برکات این محاصره‌هاست که شعار «ما می‌توانیم» را تحقق بخشیدند به طوری که امروز دشمن نیز به این قضیه اعتراف دارد.
رضوی اردکانی با تأکید بر اینکه برای عزتمند زندگی کردن باید بهای سختی داد، افزود: البته چیزی که در قبل این بها به دست می‌آوریم ارزشش بسیار بالاتر است.
امام جمعه موقت شیراز به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: برخی‌ها چشمشان به دنبال برداشتن تحریم‌هاست اما مگر چقدر از این تحریم‌ها به دلیل انرژی هسته‌ای است؟ ما نیز باید به فرموده رهبر معظم انقلاب هوشیار باشیم که دشمنان هیچگاه به عهد خود وفا نمی‌کنند.
وی ادامه داد: استعمار هیچ‌گاه نه به عهد خود وفا می‌کند و نه به حدش قانع است و هر روز ترفند جدید و انتظارات بیشتری دارد لذا رهبر معظم انقلاب با قاطعیت فرمودند که به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که به آنان اجازه بازدید از مراکز نظامی خود را نخواهیم داد و این ربطی به مسئله هسته‌ای ندارد.
رضوی اردکانی اضافه کرد: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که با دانشمندان هسته‌ای ما مصاحبه کنند زیرا این یک بازجویی است و در حقیقت یک کاپیتولاسیون هسته‌ای است و به هیچ وجه ملت، دولت و رهبر ایران اسلامی در مقابل زیاده‌خواهی و زورگویی‌های دشمنان کوتاه نخواهد آمد و با مقاومت و وحدت در مقابل آنان ایستادگی خواهد کرد.
امام جمعه موقت شیراز در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن سالروز بزرگداشت ملاصدرا اشاره کرد و گفت: ملاصدرا حکیمی در اوج فلسفه و عرفان بود که گره‌های فلسفی فراوانی باز کرد و نظریات او هنوز در دانشگاه‌های بزرگ دنیا مطرح است و کتب و نظرات علمی او نیز در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها مورد توجه فلاسفه و دانشمندان جهان است.
وی با اشاره به ایام موالید اهل بیت(ع) گفت: 4 شعبان مصادف با میلاد حضرت اباالفضل(ع) است و در عظمت او همین بس که امام حسین(ع) درباره او در روز عاشورا فرمود جان من به فدای تو است.
رضوی اردکانی با بیان اینکه به فرموده امام سجاد(ع) حضرت اباالفضل(ع) در قیامت در جایگاهی است که شهدا به او غبطه می‌خورند، افزود: مهم‌ترین شاخصه‌ای که آن حضرت را به این مقام رساند، ولایت‌پذیری و در رکاب امام زمان خود بودن است و آن حضرت کاملاً محو در امام حسین(ع) و ولی امر خود بود.
امام جمعه موقت شیراز با یادآوری اینکه روز میلاد حضرت اباالفضل(ع) را به نام روز جانباز نامگذاری کرده‌اند، گفت: جانبازان ما باید در هر جایی که هستند مورد احترام همگان باشد و مسئولان اجازه ندهند که آنان پست درب اتاق‌هایشان معطل بمانند و یا اصلاً خودشان را مسائلشان را بازگو کنند.
وی همچنین به ولادت امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) کسی است که به دلیل کثرت در عبادت به زین‌العابدین شهرت یافت و درباره او گفته‌اند که بالاترین مرتبه عبادت را دارا بود و هیچ هاشمی از نظر علم و دانش به جایگاه امام سجاد(ع) نمی‌رسید.
رضوی اردکانی با تأکید بر اینکه امروز شیعیان باید در عبادت به آن امام تأسی کنند، افزود: اگر آن حضرت در حادثه کربلا نبود، وقایع معکوس تبیین می‌شد لذا آن حضرت متمم نهضت امام حسین(ع) است.
خطیب جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: اراده و مقامت جوانان کشورمان توانست خرمشهر را از دشمنان پس بگیرد لذا این روز را روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری کرده‌اند که در تاریخ ما می‌درخشد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین روز 4 خرداد به نام روز دزفول نامگذاری شده است و این شهر به عنوان مظهر مقاومت در دوران دفاع مقدس مطرح شد.

captcha