فلسفه از مظلوم‌ترین علوم است
کد خبر: 3314428
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
داوری‌اردکانی:

فلسفه از مظلوم‌ترین علوم است

گروه اندیشه: دکتررضا داوری‌اردکانی در خلال اولین دوره اهداء جایزه به پایان‌نامه برتر رشته فلسفه اظهار داشت، فلسفه مظلوم و در حال دفاع از خود است.

به گزارش خبرگزاربین‌المللی قرآن(ایکنا)، نخستین دوره اهدای جایزه «دکتررضا داوری‌اردکانی» عصر یکشنبه، 24 خردادماه، با انتخاب پایان‌نامه برتر در رشته فلسفه، برگزار شد.
نخستین دوره اهدای جایزه «دکتر رضا داوری‌اردکانی» با حضور داوری اردکانی، حمید طالب‌زاده، علی‌اصغر مصلح، سید محمدرضا بهشتی، پرویز ضیاءشهابی، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی و جمعی از علاقه‌مندان و پژوهشگران فلسفه در مرکز فرهنگی مؤسسه شهر کتاب برگزار گردید.
داوری اردکانی در این مراسم گفت: فلسفه جزو مظلو‌م‌ترین علوم است و همواره در موضع دفاع قرار دارد، در صورتی‌ که هیچ علمی نیاز به دفاع ندارد. من همیشه به سقراط فکر می‌کنم و این‌ که این فیلسوف هم همیشه در حال دفاع از خود بوده و فلسفه نیز در این موضع قرار دارد.

این متفکر با ابراز خرسندی و قدردانی از برگزاری جایزه‌ای به نام خود گفت: وقتی  در جریان برگزاری این جایزه از سوی مؤسسه شهر کتاب قرار گرفتم، در ابتدا به متولیان پیشنهاد دادم که این جایزه را به نام یکی از استادان من ـ مانند دکتر یحیی مهدوی ــ برگزار کنند.

captcha