نامه رهبر معظم انقلاب؛ زمینه‌‌ساز تعامل غرب و جهان اسلام برای دفع تندروی
کد خبر: 3459405
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
حجت‌الاسلام نواب عنوان کرد:

نامه رهبر معظم انقلاب؛ زمینه‌‌ساز تعامل غرب و جهان اسلام برای دفع تندروی

گروه سیاسی: رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه خشونت امروز در جهان اسلام ریشه در تفکر وهابی ساخته دست غرب است، گفت: نامه رهبری با روشن کردن این ریشه تاریخی در ادامه الزامات یک تعامل صحیح از سوی غرب با دنیای اسلام را تبیین می‌کند تا جلوی تندروی‌های امروز نیز گرفته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی با محوریت نقش فرهنگ خشونت‌آفرین غرب در تولید و اشاعه تروریسم در جهان اسلام گفت: خشونت و تروریسمی که در جهان اسلام به ویژه در صدسال اخیر شکل گرفته است، ریشه در تفکر وهابی و تکفیری دارد و کسی هم شک ندارد که وهابیت ساخته و پرداخته استعمار است.

غرب چگونه ریشه اصلی خشونت امروز در جهان سلام است؟

وی افزود: در واقع غربی‌ها با مطالعه پانصدساله بر روی جهان اسلام، یک غده سرطانی تولید کردند تا هر زمانی که لازم باشد از آن در جهت منافع خود در جهان اسلام استفاده کنند که تفرقه‌افکنی و جنگ میان کشورها و گروه‌های اسلامی از مهمترین اقدامات این جریان دست‌ساز غرب در دنیای اسلام بوده است.

نواب اظهار کرد: خشونت‌های جریان وهابیت در جهان اسلام ریشه طولانی دارد که حمله به حرم امام حسین(ع) در دهه‌های گذشته تا تشکیل گروه‌‌های به اصطلاح جهادی که بعدها به تولد طالبان، القاعده و سپاه صحابه منجر شد و امروز نیز داعش و خشونت‌های وحشتناک آن از جمله اقدامات جنایت‌بار و خشن جریان وهابیت در طول صد سال اخیر است.

عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: همه این حرکت‌ها در واقع یک ریشه دارد و آن هم تندروی موجود در تفکر وهابی است که آن هم توسط  جریان استعمار غرب ایجاد، تقویت و حمایت شده و می‌شود.      ‌

سیاست‌های دوگانه نسبت به مسلمانان؛ علت اصلی فقدان روابط صحیح میان غرب و جهان اسلام

حجت‌الاسلام نواب درباره امکان تعامل صحیح و شرافتمندانه جهان غرب با اسلام گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر مجارستان هم گفت‌وگوهای میان جهان اسلام و مسیحیت را تأیید کردند و گفت‌وگوی عقلانی و مبتنی بر منطق میان اسلام و مسیحیت همواره باید ادامه داشته باشد.

وی تأکید کرد: متاسفانه دلیل اصلی نبود یک تعامل سازنده از سوی غرب با جهان اسلام سیاست‌های دوگانه غرب نسبت به مسلمانان و تلاش برای ایجاد اسلام‌های جعلی و بدلی بوده است.

رئیس دانشگاه ادیان ومذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر تعامل غربی‌ها با جهان اسلام غیر از وضعیت موجود بود و به مسلمانان در اروپا بهاء می‌دادند و با آنها کار می‌کردند شاهد وضعیت فعلی نبودیم.

رهبری با تبیین الزامات تعامل صحیح به دنبال جلوگیری از تندروی هستند

وی با بیان اینکه غرب هیچ‌گاه با جهان اسلام رفتار و روابط مناسبی نداشته است و همواره نگاهی تحقیر‌آمیز به مسلمانان داشته‌‌ است، گفت: از درون این روابط نامناسب، اسلام‌های متعددی مانند اسلام تکفیری، اسلام التقاطی، اسلام سکولار و ... بیرون آمده است که در حقیقت بر مبنای طراحی غرب برای تضعیف جهان اسلام بوده است.

نواب با اشاره به اینکه نامه رهبری برای شناساندن اسلام واقعی به جوانان و مردم غربی و به ویژه تبیین نگاه اسلام اصیل به مسئله تروریسم است، گفت: از سوی دیگر این نامه الزامات و مقدمات یک تعامل صحیح از سوی غرب با دنیای اسلام را تبیین می‌کند تا با ایجاد بسترها و زمینه‌های این تعامل جلوی تندروی‌ها نیز گرفته شود.
captcha