مزار شهدای ارامنه آذربایجان شرقی غبارروبی شد
کد خبر: 3473183
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
همزمان با دهه فجر؛

مزار شهدای ارامنه آذربایجان شرقی غبارروبی شد

گروه اجتماعی: همزمان با ایام‎‏الله دهه فجر مراسم غبارروبی مزار شهدای ارامنه آذربایجان شرقی با حضور مقامات لشگری و کشوری و گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، روز گذشته، 16 بهمن، همزمان با ایام‏‌‎الله دهه فجر مراسم غبارروبی مزار شهدای ارامنه آذربایجان شرقی با حضور مقامات لشگری و کشوری و گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان برگزار شد.

حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تبریز در حاشیه مراسم غبارروبی مزار شهدای ارامنه استان گفت: شهیدان زنده هستند و ما پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون شهدا هستیم و وظیفه همگانی است که یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اعم از شهدای اقلیت‏‎های دینی و سایر شهدای عزیز را گرامی بداریم.

وی با اشاره به عکس‏‏‎‌های شهدای ارامنه استان گفت: این شهیدان دلیل محکمی برای اتکاء جمهوری اسلامی ایران به حمایت آحاد ملت ایران اعم از مسلمان و هموطنان اقلیت های دینی مخصوصاً ارامنه بوده است.

آذرنیا ادامه داد: اقلیت‌‎های دینی مختلفی در کشور ما در یک جامعه مدنی و متمدن در کنارهم در صلح و امنیت برای پیشرفت و توسعه کشورمان زندگی می‎‏کنند و با همدلی و همراهی برای خنثی کردن توطئه‏های دشمنان تمام تلاش و همت خود را خواهند کرد.

گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان نیز در این مراسم گفت: پیام امام خمینی(ره) و شهیدان انقلاب وحدت کلمه و همبستگی آحاد ملت، ادیان و اقلیت‌‎های مختلف در ایران است و همه مردم در این مملکت برای اعتلای کشور باید تلاش می‌کنند.

براساس این گزارش، در ادامه این مراسم، با حضور مسئولین استانی و شهری تبریز مزار شهدای ارامنه استان غبار روبی شد.

یادآور می‏‎شود، هموطنان ارامنه در استان 13 شهید تقدیم انقلاب کرده و یک نفر جانباز و همچنین سه نفر آزاده دارند.

captcha