«سال تحویل» با محوریت آیه 23 سوره اسراء جلوی دوربین رفت
کد خبر: 3475746
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

«سال تحویل» با محوریت آیه 23 سوره اسراء جلوی دوربین رفت

گروه هنر: فیلم سینمایی «سال تحویل» عنوان یک اثر سینمایی است که فیلمبرداری آن با محوریت آیه 23 سوره اسراء آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فیلم سینمایی «سال تحویل» به کارگردانی سیاوش اسعدی از 23 بهمن جلوی دوربین رفت. این فیلم با محوریت آیه 23 سوره اسراء «وَ قَضى‏ رَبُّکَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِیَّاهُ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً إِمَّا یَبْلُغَنَّ عِنْدَکَ الْکِبَرَ أَحَدُهُما أَوْ کِلاهُما فَلا تَقُلْ لَهُما أُفٍّ وَ لا تَنْهَرْهُما وَ قُلْ لَهُما قَوْلاً کَریماً؛ و خداى تو حکم فرموده که جز او را نپرستید و درباره پدر و مادر نیکویى کنید و چنان که یکى از آنها یا هر دو در نزد تو پیر و سالخورده شوند، زنهار کلمه‌‏اى که رنجیده‌خاطر شوند مگو و بر آنها بانگ مزن و آنها را از خود مران و با ایشان به اکرام و احترام سخن‏ بگو» داستان خود را بیان می‌کند.

در این کار سینمایی، مهدی هاشمى، رویا نونهالى و مهدی سلطانی نقش‌آفرینی کرده‌اند. تهیه‌کنندگی این کار را سعید هاشمی برعهده دارد و فیلمنامه را سعید هاشمی نوشته است. قرار است این فیلم برای اولین بار در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید.

«سال تحویل» به تهیه‌کنندگى سعید هاشمى که فیلم‌نوشت آن توسط سیاوش اسعدی و نیما نادری نوشته شده، عاشقانه‌ای است در ستایش پدر و قرار است اولین نمایش آن در جشنواره بین‌الملل فجر باشد. تمام بخش‌های این فیلم در تهران فیلمبرداری شده است.

فهرست عوامل اصلى این پروژه عبارتند از کارگردان: سیاوش اسعدی، فیلم‌نویس: سیاوش اسعدی - نیما نادری، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، طراح صحنه و لباس: مشگین مهرگان، تدوین: محمدرضا مویینی - میثم مویینی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: رضا بختیارى، مربی بازیگران نوجوان: نورا هاشمی، صدابردار: محمود سماک‌باشی، طراح چهره‌پردازی: جلال‌الدین معیریان، صداگذاری و میکس: علی‌رضا علویان، عکس: علی نیک‌رفتار، مشاور رسانه‌ای: احسان ظلی‌پور، مستند پشت صحنه: عادل تبریزی، مدیر تدارکات: رضا بداغی، مدیر تولید: رحیم بیابانی، مجری طرح: مرجان افشین‌منش و تهیه کننده: سعید هاشمی.

captcha