«نگاه علمی به قرآن» از طرح‌های ماندگار دانشگاه آزاد است
کد خبر: 3481077
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
هاشمی در همایش جایزه کتاب سال ابن‌سینا؛

«نگاه علمی به قرآن» از طرح‌های ماندگار دانشگاه آزاد است

گروه دانشگاه: معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در آئین اختتامیه همایش ملی جایزه کتاب سال ابن‌سینا که 15 اسفندماه در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، با انتقاد از خلأ برنامه‌ریزی عالمانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی کشور، طرح نگاه علمی به قرآن را از جمله طرح‌های ملی ماندگار دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدطه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش ملی جایزه کتاب سال ابن‌سینا دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله طبسی، گفت: همزمانی این همایش و همایش شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد، این امکان را برای ما ایجاد کرد که بتوانیم از نقطه نظرات اساتید حاضر در این همایش بیش از پیش بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی صورت می‌گیرد، نتیجه تدابیر اندیشیده شده در شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و نقطه نظرات اساتید است، گفت: در نتیجه بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که این فعالیت‌ها نه تنها در دانشگاه، بلکه در لایه‌های جامعه نیز نیازمند تغییر در نگاه، محتوی و روش‌هاست، به خصوص آنکه مخاطبین این گونه فعالیت‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند.

هاشمی افزود: در شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، حرکت در پاسخگویی مناسب به نیازهای مخاطبین، همواره مورد نظر بوده است و در این راه نه تنها دانشجویان، بلکه خانواده دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه قرار گرفته تا نیازهای فکری، هنری و اجتماعی آنان نیز تأمین شود.

وی افزود: علاوه بر حوزه فعالیت‌های فرهنگی، در زمینه فعالیت‌های اجتماعی نیز اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است. به خصوص اگر به دنبال فرهنگی متناسب با فرهنگ ایرانی، اسلامی و اعتقادی خودمان باشیم، باید در نگاه و نگرش خود تغییر ایجاد کنیم.

هاشمی ادامه داد: در انتخابات اخیر، مردم فرهیخته ایران به خصوص در تهران نشان دادند که جامعه نیازمند تغییر نگرش است، و در سایه این تغییر نگرش می‌تواند به ماندگاری خود ادامه دهد. حتی اگر معتقد به دین و نظام هستیم که طبیعتا هستیم، باید در راستای این تغییر نگرش تلاش کرد.

وی با اشاره به مجموعه طرح‌های ماندگار فرهنگی و اجتماعی، تنظیم برنامه راهبردی و تدوین برنامه ۵ ساله راهبردی آتی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همایش ملی جایزه کتاب سال ابن‌سینا، طرح مفاخر و مشاهیر، طرح ملی سبک زندگی، بحث اخلاق حرفه‌ای، طرح نگاه علمی به قرآن به معنای علم در محضر قرآن از جمله طرح‌های ملی ماندگار دانشگاه آزاد اسلامی است.

هاشمی ادامه داد: معقدم بحث نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی باید از درون خانواده‌ها و از دوران کودکی آغاز شود، همچنین در دوران تحصیل و بخصوص در دانشگاه‌ها به این امر نیز باید پرداخت.

captcha