نمایشگاه بیست‌و‌چهارم قرآن حمایت نشده است
کد خبر: 3509722
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
معاون کمیته هنری نمایشگاه قرآن:

نمایشگاه بیست‌و‌چهارم قرآن حمایت نشده است

گروه هنر: دلیل استقبال کم مردم از نمایشگاه بیست و چهارم قرآن نشئت گرفته از تبلیغات نامناسب است.

علی تن، معاون کمیته هنری بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان این‌که  توجه به تمامی بخش‌های هنرهای تجسمی یکی از امتیازات نمایشگاه این دوره است، اظهار کرد: کمیته هنر در نمایشگاه این دوره چند بخش دارد که یکی از این قسمت‌ها مربوط به بخش هنرهای تجسمی می‌شود. در این حوزه رشته‌های مختلف هنری در قالب کارهای نمایشگاهی آثار را به نمایش می‌گذارند. در بخش هنرهای سنتی و دستی نیز بخش‌های مجزا وجود دارد که کارهای مربوط به خود را در آنجا به نمایش می‌گذارند. 

وی افزود: نکته جالب در این نمایشگاه این است که در بخش نمایشگاهی تنها به آثار هنرمندان زمان حال اکتفا نکرده‌ایم، بلکه از وجود مفاخر هنری هم در این حوزه بهره برده‌ایم. این اقدام با این هدف انجام می‌شود که جوانان و علاقمندان ما با این مفاخر آشنایی پیدا کنند. در ضمن حضور آثار مفاخر، کمک می‌کند تا بازیدکننده‌های بیشتری از نمایشگاه دیدن کنند. 

این هنرمند اضافه کرد: در نمایشگاه این دوره، موزه‌های مختلفی با بخش‌ هنری همکاری دارند. موزه حضرت معصومه(س)، موزه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، موزه ملک و موزه امام(ع) با نمایشگاه این دوره همکاری دارند. همچنین آثار شخصی استاد صادق خرازی و آثار جشنواره کوثر از کارهایی است که در این نمایشگاه به نمایش در می‌آیند. 

وی در پاسخ به این سوال که چه هنرهایی در بخش هنری نمایشگاه مد نظر هستند؟ تصریح کرد: نگارگری و پوستر، کاریکاتور، تذهیب، نقاشی‌خط، نقاش، خوشنویسی رشته‌های هنری هستند که در این دوره ما شاهد نمایش آن در نمایشگاه هستیم. در کنار نمایشگاه ما شاهد برگزاری کارگاه‌ها نیز هستیم. در این ورک شاپ‌ها، هنرهای دستی و خوشنویسی، نقاشی خط و... آموزش داده می‌شوند، البته اساتیدی که در این کلاس‌ها هستند متفاوتند، چون  می‌خواستیم با تنوعی که ایجاد می‌کنیم باعث افزایش روحیه هنرمندان شویم.

این هنرمند در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: متاسفانه در سال جاری استقبال از نمایشگاه آنچنان که باید مطلوب نبوده است. دلیل این این مسئله نیز، تابع چند دلیل است که مهمترین آن را می توان در نبود تبلیغات مناسب جستجو کرد، چون با بسیاری که صحبت می‌کنیم از برگزاری این نمایشگاه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. این کم توجهی نیز به نظرم به هیچ وجه شایسته جشنواره‌ای که اسم قرآن را با خود دارد، مناسب نیست. 

وی با بیان اینکه باید بهترین هزینه‌ها برای قرآن شود، گفت: نمایشگاه قرآن بیست‌و‌چهار دوره است که برگزار می‌شود و مردم از همان ابتدا برگزاری به آن دلبستگی داشته‌اند. برای همین اگر هم می‌خواهیم در حوزه فرهنگ از هزینه‌ها بکاهیم و صرفه‌جویی به عمل آوریم بهتر است این اتفاق درباره قرآن نباشد، چون هر اندازه که در این حوزه سرمایه‌گذاری شود، مطمئن باشید چند برابر پاسخ خواهد داد. 

وی در پایان این گفت‌وگو تصریح کرد: من سالهاست که در حوزه نقاشی خط فعالیت دارم و جدا از علاقه قلبی به لحاظ حرفه‌ای نیز به این هنر دلبستگی دارم، چون مبنا و اساس این هنر بر اساس کلام خدا پیوند خورده است. اتفاقی که باعث سلامت نفس هر هنرمندی خواهد شد. مطلب دیگری که باید به آن تاکید ویژه داشته باشم، این است که اگر ما بتوانیم هنرهای قرآنی را به درستی به جوانان معرفی کنیم، جلوی بسیاری از بزهکاری‌ها را گرفته‌ایم.

captcha