شیعه با غدیر معنا پیدا کرد
کد خبر: 3531280
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

شیعه با غدیر معنا پیدا کرد

گروه اندشه: مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت گفت: شیعه با غدیر معنا پیدا کرد و ماهیت وجود خود را یافت، بدون غدیر شیعه و تشیع معنایی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: غدیر واقعه، رخداد و روایت تاریخی نیست بلکه سند، تفکر، شناسنامه و هویت شیعه است. شیعه با غدیر معنا پیدا کرد و ماهیت وجود خود را یافت که بدون غدیر شیعه و تشیع معنایی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: امامت و ولایت حلقه بین انسان‌ها را برقرار می‌کند و  در واقع سعادت دنیا و آخرت همه جوامع بشری در توسل به این ریسمان محکم است.
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت یادآور شد: در مسئله غدیرخم هدف وحدت و راهنمایی و هدایت مردم و صیانت و پاسداری از اسلام است؛ چنانکه در روایت از قول حضرت فاطمه(س) آمده که امامت ما باعث وحدت و الفت امت مسلمان خواهد شد.  
حجت‌الاسلام احمدی، با اشاره یه عید غدیر به عنوان ثمره نبوت افزود: عید غدیر خم بهترین، زیباترین و بالاترین عید شیعیان، ثمره نبوت و میوه امامت است، امامتی که تکمیل کننده حقیقت وجودی بشر است.
امام جمعه هریس، از امتیازات جا افتادن فرهنگ غدیر گفت و تاکید کرد: جا افتادن فرهنگ غدیر باعث پایداری نظام اسلامی و اقتدار آن خواهد شد، همان طور که مردم انقلاب خود را با رهنمودهای ولایت فقیه آغاز کردند و اکنون ادامه می‌دهند توانسته‌اند از تمام دشمنی‌ها و دسیسه‌های بیگانگان درامان بمانند.
captcha