برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای گروه معارف دانشگاه تبریز
کد خبر: 3532134
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای گروه معارف دانشگاه تبریز

گروه اندیشه: جلسه هم‌اندیشی اعضای گروه معارف دانشگاه تبریز با حضور حجت‌الاسلام شیخ عبدالجواد بنابی استاد اخلاق، حجت‌الاسلام محمدانوری مسئول نهاد رهبری دانشگاه تبریزبرگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی،جلسه هم‌اندیشی اعضای گروه معارف اسلامی دانشگاه تبریز با حضور حجت‌الاسلام شیخ عبدالجواد بنابی استاد اخلاق، حجت‌الاسلام محمدانوری مسئول نهاد رهبری دانشگاه تبریز امروز 1 مهرماه در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام شیخ جواد بنابی، استاد اخلاق در این نشست با اشاره به ارزش کار اساتید گروه‌های معارف اسلامی رعایت تقوا و نظم و حضور عالمانه و عاملانه در کلاس‌های درس را در جذب و جلب دانشجویان موثر خواندند.

وی، داشتن انگیزه باطنی با قصد قربت الهی، حسن خلق، احساس مسئولیت، خستگی ناپذیر بودن از دیگر توصیه‌های این استاد اخلاق بود که تربیت نسل جوان و انقلابی را در گرو خودسازی اساتید دانستند.

حجت‌الاسلام محمدانوری،مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این نشست با اشاره به فرصت مغتنم تشکیل کلاس‌های معارف اذعان داشت: به برکت انقلاب اسلامی بستری در دانشگاه‌ها فراهم شده است تا معارف ناب اسلامی در کلاس‌ها به جوانان مشتاق و علاقمند ارائه شود و ما باید به بهترین وجه از این فرصت استفاده کنیم و بتوانیم به مسئولیت خود در تربیت دینی نسل جوان بپردازیم.

وی،افزود: اگر مختصات پیرامون خود را به لحاظ زمان و مکان نشناسیم و بدون توجه به حوادث کشور و جهان به تدریس در کلاس‌های دروس معارف بپردازیم به نتایج و ثمرات بهتر و بیشتری دست نخواهیم یافت.

حجت‌الاسلام انوری با اشاره به جایگاه ویژه انقلاب اسلامی در منطقه خاطر نشان کرد: تربیت جوانان انقلابی در بستر کلاسهای معارف، نیازمند شناخت دقیق اساتید از وضعیت سیاسی و فرهنگی منطقه و کشور است. تا زمانی که نسبت خود را با انقلاب اسلامی و مسائل پیرامون جهان اسلام مشخص نکنیم کلاس‌های معارف در نیل به اهداف ارزشمند انقلاب اسلامی اثرگذار نخواهد بود.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه تبریز نقش کلاس‌های معارف را مهم ارزیابی نمود و گفت: تاثیر گذار بودن و جریان سازی در فضای فرهنگی سیاسی جامعه علمی کشور نیازمند داشتن یک شبکه فعال در میان دانشجویان شرکت کننده در کلاس‌ها معارف اسلامی است.

وی در پایان با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت‌های فضاهای مجازی گفت: نهاد رهبری آمادگی خود را جهت ایجاد بستر برای هر چه بهتر استفاده کردن از فضاهای مجازی در میان اساتید و دانشجویان را اعلام می‌کند.

captcha