خداوند چند گروه را در قیامت نگاه نمی‌کند
کد خبر: 3536115
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد:

خداوند چند گروه را در قیامت نگاه نمی‌کند

کانون خبرنگاران نبأ: خداوند چند گروه را در قیامت نگاه نمی‌کند؛ رسول‌خدا(ص) می‌فرماید: «عاق‌ والدین» مواظب باشیم عاق والدین نشویم حرف پدر و مادران را گوش کنیم و آنها را راضی نگه داریم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی‌نژاد، استاد حوزه علمیه در حسینیه بیت‌الرقیه(س) گفت: شبهای محرم، شب مغفرت است باید در حال خوف و رجا باشیم و هم باید بترسیم و هم امید داشته باشیم.
این خطیب تهران ادامه داد: ما باید تدابیر و قضا و قدری که برای ما در این دنیا وارد شده است را بپذیریم و در این مسائل عمیق وارد نشویم.
وی افزود: از رسول‌اکرم(ص) روایت است که می‌فرماید: بنده‌ای مؤمن محسوب نمی‌شود مگر به چهار چیز ایمان داشته باشد. توحیدی که منزه باشد آلوده به شرک نباشد، ایمان داشته باشد که من فرستاده خدا به حق هستم، ایمان به قیامت داشته باشد، ایمان به تدابیر عالم و قضا و قدر داشته باشد.


حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی‌نژاد گفت: خداوند چند گروه را در قیامت نگاه نمی‌کند؛ رسول‌خدا(ص) می‌فرماید: «عاق‌ والدین» مواظب باشیم عاق والدین نشویم حرف پدر و مادران را گوش کنیم و آنها را راضی نگه داریم نمونه برای عاق والدین زیاد است؛ به پدر و مادر پیرمان رسیدگی کنیم  آنها را سالمندان نبریم. وقتی مادرمان می‌گوید من چشم به راه هستم زود بیا خانه از حرف آنها سرپیچی نکنیم سر وقت به منزل بیایم نگوییم چون محرم است می‌خواهیم در هیئت‌ها و حسینیه‌ها عزاداری کنیم و تا آخر شب مشغول عزاداری باشیم و مادرمان چشم به راه و تنها باشد. و یکی دیگر از موارد عاق والدین این است که اگر پدر و مادرمان برای رفتن ما به اربعین به کربلا راضی نباشند حرف آنها را گوش دهیم و نرویم. خدا و امام حسین(ع) هم از ما راضی نیستند؛ اگر رفتید سفرت، سفر معصیت است و باید نماز را کامل بخوانی.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که خدا در قیامت ما را نگاه نمی‌کند منت گذاشتن است «یا ایها الذین امنوا لا تبطلوا صدقاتکم بالمن والاذی» «ای کسانی که ایمان آورده‌اید صدقات خود را با منت واذیت باطل نکنید.» منت و اذیت باعث حبط اعمال خیر است. وقتی کار خیری انجام می‌دهید ملائکه در پرونده ما ثبت می‌کنند و اگر مکرر بگویی و منت بگذاری دفعه اول ثبت نمی‌شود و دفعه دوم در عمل ریایی ما ثبت می‌شود. مسجدی ساختی، جهزیه‌ و خیراتی دادی این قدر منت نذار نیاز نیست کسی بفهمد ولی منت‌گذاشتی فردای قیامت هیچ نداری چون آبروی مردم را بردی و روایت هم داریم که «آفت احسان، منت گذاشتن است.»
استاد سطوح عالی حوزه علمیه اضافه کرد: کسی که تکذیب کننده قضا و قدر خداوند باشد خداوند به آن شخص در قیامت نگاه نمی‌کند؛ همه چیز در عالم روی تقدیر بنا گذاشته شده است و باید راضی به مقدرات الهی باشیم.

دستگاه  امام حسین(ع)، فرد شراب‌خوار را منقلب کرد
این واعظ و کارشناس مذهبی ادامه داد: کسی که شراب‌خوار باشد خداوند به آن شخص در قیامت نگاه نمی‌کند؛ فرد شراب‌خواری بود نمی‌توانست این عمل را ترک کند پیش عالمی رفت گفت چه کار کنم؟ عالم خطاب به آن فرد گفت: برو پشت یک دسته عزاداری پابرهنه حرکت کن؛ بگو «یا حسین، این دل آلوده به شراب را بگیر و یک دل حسینی بده» فرد شراب‌خوار هم سفارشات این عالم را گوش کرد و انجام داد و اباعبدالله هم به این فرد شراب‌خوار رو کرد و آن را منقلب کرد؛ امام حسین(ع) سفینة‌النجاة است و کار اباعبدالله(ع) همین است دلها را منقلب می‌کند و آن شخص دیگر به سمت شراب‌خواری نیامد و آن را کنار گذاشت.

بنیانگذار بی‌حجابی، رضاخان است
در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین هاشمی‌نژاد، روضه‌خوان اباعبدالله(ع) تاکید کرد: بعضی انسان‌ها کوتاه فکر هستند و می‌گویند خدا رضا خان را رحمت کند به خاطر فلان تونلی که ساخته است. نگویید خدا رضا خان را رحمت کند؛ رضا خان دین را زیر سؤال برده است بنا و ریشه بی‌حجابی از رضا خان است؛ الان هم که مشاهده می‌کنیم در جامعه بی‌حجابی است و کاری هم نمی‌توانیم کنیم  این سنت بد و زشت از رضا خان سرچشمه گرفته است و ما هر چیزی را دوست داشته باشیم در قیامت محشور می‌شویم و هرکس که بگوید خدا رضا خان را رحمت کند فردای قیامت با رضا خان محشور می‌شود.

علیرضا برومند

captcha