حجت‌الاسلام احمد احمدی تجلیل شد
کد خبر: 3546200
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

حجت‌الاسلام احمد احمدی تجلیل شد

گروه ادب: حجت‌الاسلام احمد احمدی از شاگردان علامه طباطبایی(ره) و امام خمینی(ره) در آئین اختتامیه بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشجویی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در آئین پایانی بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشجویی که صبح امروز، 25 آبان ماه با حضور حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، از حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی، سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) تجلیل شد.
 در این مراسم حجت‌الاسلام احمدی گفت: من مایل نیستم برای من تکریمی گرفته شود و در برنامه چهره‌های ماندگار هم شرکت نکردم، اما دوستان اصرار زیادی کردند تا در این برنامه حاضر شوم. من از آغاز تأسیس جهاد دانشگاهی به آن علاقه داشتم و الان هم این گونه است. وزیرها و غیروزیری‌های بسیاری بودند که نمی‌خواستند نهادی به عنوان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد، اما می‌گفتم که بگذارید باشد تا روحیه خودباوری را در جوانان ایجاد کند و الان از نگارش هزاران مقاله و کتاب و تولید علم خبر می‌دهند و امیدوارم بر کمیت و کیفیت کار نیز افزوده شود.

شاگرد علامه طباطبایی(ره) تجلیل شد

وی افزود: من عمرم وقف معلمی شده است، خیلی‌ها می‌گفتند انتشارات سمت باید از جنبه نشر تقویت و جنبه تحقیقی آن کمرنگ شود، اما تأکید دارم که این کار انجام شود تا خدمتی به دانشجویان و دانشگاهیان صورت گیرد. تاکنون 39 میلیون نسخه کتاب از سوی انتشارات سمت به چاپ رسیده است، کاری که در دانشگاه‌ها سابقه نداشته است و البته هر یک از عناوین این کتاب‌ها باید نقد و بررسی شود.
حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: بنده نمی‌گویم اخلاص داشته‌ام و کاش کمی اخلاص داشتم، اما می‌گویم که این گونه کارها باید با اخلاص انجام شود. وقتی یاد علامه طباطبایی(ره) می‌افتم که چگونه به شاگردانش می‌آموخت حسرت می‌خورم و گاهی امام خمینی(ره) با شیخ جعفر سبحانی بر سر موضوعی بحث علمی می‌کردند. این فرصت علمی اکنون در دانشگاه‌ها به وجود آمده که باید از آن استفاده کرد.
وی در ادامه عنوان کرد: باید به این موضوع توجه کرد که همه رفتار، کردار و حرکات برای خدا باشد. «إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ» به این معنی است که ما برای خدا هستیم و به سوی او برمی‌گردیم، یعنی همه اعمالمان در پیشگاه خداوند بررسی می‌شود. علامه طباطبایی(ره) در این باره می‌فرمود؛ مراقبه و محاسبه داشته باشید که چه کرده‌اید. اکر نیکی بوده، سپاسگذار خداوند باشید و اگر خطایی بوده طلب آمرزش کنید.

شاگرد علامه طباطبایی(ره) تجلیل شد

شاگرد علامه طباطبایی(ره) تأکید کرد: تلاش کنید هر کاری برای خدا باشد؛ چرا که عبادت است. یادمان باشد یکی از خطاهای ما این بوده که همیشه فکر می‌کردیم باید عبادت(نماز و روزه) کنیم و حال این نیست، هر چند باید باشد، اما آباد کردن زمین و برطرف کردن نیاز مردم نیز عبادت است و این شیوه، شیوه پیامبران بوده است.
یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام احمد احمدی، فقط لوح تقدیر خود را دریافت کرد و هدیه خود را به انتشارات جهاد دانشگاهی برای صرف در امر کتاب و کتابخوانی تقدیم کرد.
در ادامه این مراسم گروه لیلةالقدر به اجرای برنامه پرداخت.
captcha