برگزاری کارگاه تخصصی اسلامی سازی علوم در مشهد
کد خبر: 3555842
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

برگزاری کارگاه تخصصی اسلامی سازی علوم در مشهد

گروه معارف: اولین کارگاه تخصصی اسلامی سازی علوم، ویژه طلاب و دانشجویان در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ‌دوره آموزشی ــ مباحثاتی فصل تحول، ویژه اولین کارگاه تخصصی اسلامی سازی علوم، با حضور اساتید و صاحب نظران کشوری، طی 40 هفته و در 160 ساعت در مشهد برگزار می‌شود.
رضایی، دبیر اجرایی این کارگاه در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: در این کارگاه، پنج محور علم‌شناسی، بینش تمدنی، روش فقاهتی، الگوی شهر اسلامی و جریان شناسی نظریات علم دینی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی جریان‌شناسی مکاتب علمی با هدف کشف عوامل تاثیر گذار در توسعه علوم، بررسی جایگاه عقل و تجربه در شناخت حقیقت و آشنایی با کارکردهای علم را از موضوعات مورد بحث در «علم‌شناسی» عنوان کرد و گفت: نقش انقلاب در تحول چارچوب‌های علم، بررسی ضرورت اسلامی‌سازی علوم، تعریف دین و جایگاه علم در تمدن سازی، از مباحث مورد بررسی در «بینش تمدنی» است.
وی با بیان اینکه آشنایی اجمالی با روش‌ فقاهتی و مفهوم حجیت در محور «روش فقاهتی» مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بهره‌گیری از نظریات علم دینی در مسائل مدیریت شهری، شهرسازی اسلامی و الگوی توسعه زیارت از موضوعاتی است که در محور «الگوی شهر اسلامی» مطرح می‌شود.
وی تصریح کرد: آشنایی با نظریات علم دینی که تاکنون مطرح شده است هم در «جریان‌شناسی نظریات علم دینی» مورد واکاوی قرار می‌گیرد.
وی افزود: مهدی گلشنی، عضو هیئت علمی دانشگاه شریف و عضو موسس انجمن بین‌المللی علم و دین، حسین کچویان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران، سعید زیبا کلام، محقق فلسفه‌های پست مدرن و عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران، علم‌الهدی، دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی، حجت‌الاسلام خسروپناه، رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، حجت‌الاسلام مجتبی الهی خراسانی، رئیس میز تخصصی توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی، اساتید این دوره آموزشی را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه شرط شرکت در دوره، قبولی در مصاحبه حضوری آن است، گفت: آخرین مهلت ثبت نام در این دوره آموزشی تا 10 بهمن ماه است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام حضوری به آدرس خیابان امام رضا(ع)، امام رضا 35 پلاک 28 مراجعه و یا جهت ثبت نام اینترنتی از طریق سایت معاونت فرهنگی و اجتماعی مشهد به نشانی http://farhangi.mashhad.ir مراجعه کنند.
captcha