فرهنگ گره‌گشایی در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 3561958
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
صلاحی:

فرهنگ گره‌گشایی در جامعه نهادینه شود

گروه جامعه: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید با کار فرهنگی جلوی هزینه‌های اضافه و اسراف را گرفت تا بتوان بخشی از محرومیت‌ها را جبران کرد، گفت: برای این کار باید فرهنگ گره‌گشایی در جامعه نهادینه شود.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری قرآن(ایکنا)، با تاکید بر ضرورت کار فرهنگی برای کاهش فقر و فقرزدایی در جامعه و حمایت از محرومان گفت: امروز در کشور مشکل فقر و تکاثر یکی از مسائل روز جامعه است که باید به آن رسیدگی و از شدت آن کم شود.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ گره‌گشایی در جامعه نهادینه شود، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اقدام و عمل همزمان باید با ارائه طرح و شعار اجرا شود، در این زمینه ما نیز باید با کار فرهنگی جلوی هزینه‌های اضافه و اسراف را بگیریم تا بتوان به نهادینه کردن این فرهنگ بخشی از محرمیت‌ها را جبران کرد.


صلاحی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی هنری در طرح‌های انسان‌ساز فرهنگی مشارکت فعال داشته است، گفت: سازمان طرح‌های زیادی را برای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ نوع‌دوستی پیش‌بینی و اجرا کرده که به عنوان مثال می‌توان به هفته دفاع مقدس و طرح هم عهدی با شهدا برای همراهی و همدل شدن مردم با شهیدان و نیز طرح جعبه کفش اشاره کرد.

‌ رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: مردم و مسولان، نباید موج کمک و دست‌گیری از نیازمندان را همچنان که هست فراموش کنند.

captcha