3 دستاورد حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری
کد خبر: 3601630
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
ترقی عنوان کرد:

3 دستاورد حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری

گروه سیاسی: عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با تأکید بر نقش محوری رهبر معظم انقلاب در ایجاد فضای مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مردم با این حضور گسترده هم توطئه دشمنان را خنثی کردند، هم اقتدار نظام را به دنیا نشان دادند و هم بلوغ سیاسی و فکری خود را در فرآیند دموکراسی و مردم‌سالاری دینی به منصه ظهور رساندند.

حمید رضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره پیام حضور و مشارکت 73 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهم‌ترین پیام مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اعلام حمایت و پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی ایران بود که به توصیه مقام معظم رهبری همگی مردم از طبقات، اقشار و سلایق مختلف سیاسی در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

مردم به تأثیرگذاری رأی خود در انتخابات اطمینان دارند

وی اظهار کرد: این حضور باشکوه بیانگر آن است که مردم به تأثیرگذاری مشارکت و رأی خود در انتخابات اطمینان دارند و احساس می‌کنند که نقش‌شان در تعیین سرنوشت کشور واقعی و قابل لمس است و لذا با این حضور گسترده هم توطئه‌های دشمنان خنثی کردند، هم اقتدار نظام را به دنیا نشان دادند و هم بلوغ سیاسی و فکری خود را در فرآیند دموکراسی و مردم‌سالاری دینی به منصه ظهور رساندند.

ترقی ادامه داد: به عبارتی پیام اصلی حضور مردم در انتخابات پشتیبانی از نظام و انقلاب اسلامی و اعتماد به مؤثر بودن ایفای نقش خود در اداره امور کشور است. همچنین مردم با این حضور بر مقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی و مدل مردم‌سالاری دینی در میان کشورهای منطقه تأکید کردند.

هم‌زمانی انتخابات در ایران و سفر ترامپ به عربستان؛ مقایسه دو الگوی تامین اقتدار و امنیت
 
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه درباره همزمانی انتخابات در ایران و میزبانی عربستان از ترامپ و تعدادی از کشورهای اسلامی برای بستن قراردادهای تسلیحاتی و تشکیل ناتوی عربی و مقایسه این دو وضعیت، گفت: هم‌زمان با انتخابات ایران، سران 50 کشور عربی و اسلامی به ریاض رفته‌اند که هیچ‌کدام از آنها جرئت برگزاری انتخابات آزاد در کشوشان ندارند؛ زیرا می‌دانند در صورت برگزاری چنین انتخاباتی مردم آنها را کنار خواهند گذاشت.
وی اضافه کرد: این در حالی است که مردم در جمهوری اسلامی با همه سلایق و گرایش‌ها، به دلیل اعتماد به نظام در انتخابات شرکت کردند و با رأی خود نظام را تأیید و تقویت کردند.
در واقع مقایسه این دو مدل در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مرتجع منطقه نشان می‌دهد که منبع اصلی قدرت در ایران مردم هستند و امنیت و اقتدار نظام کاملا برگرفته از نیرو و اراده مردم است در حالی که در این دسته از کشورها منبع قدرت و امنیت ریشه در حمایت و کمک‌های ابرقدرت‌ها و نیروهای خارجی دارد و مردم نقشی در تأمین امنیت و اقتدار این حکومت‌ها ندارند.
captcha