وارونه جلوه دادن چهره اسلام؛ از اهداف غرب در حمایت از داعش
کد خبر: 3609651
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
امیری مطرح کرد:

وارونه جلوه دادن چهره اسلام؛ از اهداف غرب در حمایت از داعش

گروه سیاسی: تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: غرب درصدد این است که با میدان دادن به گروه‌های تروریستی، به ارائه تصویر نادرستی از اسلام بپردازد تا به‎واسطه انعکاس تصاویر قتل و کشتار، تجاوز و تروری که به مسلمانان نسبت داده شده، موج اسلام‌خواهی که در غرب ایجاد شده را فرونشاند.

امیرعلی‌حیدر امیری، کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی منطقه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به حمایت غرب از گروه‌های تروریستی، گفت: گروه تروریستی داعش منشعب از گروه القاعده با تفکرات سلفی و تکفیری بنا شده و هم‌چنان که از نامش پیداست به‌زعم تشکیل‌دهندگان آن، دولت اسلامی عراق و شام است.
وی ادامه داد: گروهک تروریستی داعش برای اولین‌بار در سوریه به‌منظور وارد کردن ضربه‌های اساسی به نظام بشاراسد تشکیل شد ولی عمده‌ نیروهای آن از سلفی‌های عربستان، قطر، لیبی، تونس، چچنی و نیروهای عراقی بودند که زمانی‌که در سوریه عرصه بر آنها تنگ شد  عربستان و قطر حمایت‌های خود را از آنان کمتر کردند و جبهه النصره و بعد اسلامی را تشکیل دادند، این گروه تغییر موضع داد و نیروهای خود را که عمدتاً در شمال سوریه به‌ویژه حلب بودند را به‌سمت عراق روانه کرد.
امیری ادامه داد: گروه افراطی داعش به‌وسیله سازمان سیا و افسران امنیتی عربستان، قطر و ترکیه تشکیل شده و طراح اصلی آن اسرائیل است؛ هم‌اکنون اسلحه‌های اسرائیلی و سپر جزیره (نیروی واکنش سریع شش کشور شورای همکاری خلیج‌فارس) در اختیار این گروه هستند.
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در رابطه با اهداف گروهک تروریستی داعش، تصریح کرد: بر اساس آن چه ابوبکر بغدادی، رهبر گروه داعش اعلام کرده هدف اصلی آنها تشکیل دولت اسلامی عراق و شام است اما این ظاهر قضیه است و واقعیت امر این است که این گروه به‌دنبال ایجاد فتنه میان شیعه و سنی است.
وی ادامه داد: گروه تروریستی داعش با دستور اربابانش به‌دنبال تقسیم عراق به سه منطقه کردنشین، سنی‌نشین و شیعه‌نشین، از بین بردن جبهه مقاومت و خدمت به امنیت اسرائیل و از همه مهم تر قرارگیری در مقابل حکومت ایران به منظور جلوگیری از صدور انقلاب است.
امیری تاکید کرد: داعش در ظاهر داعیه طرفداری از اهل سنت را دارد ولی در عمل علمای اهل سنت را اعدام و زندانی می‌کنند به‌طوری‌که بعد از عملیات اشغال موصل و بخش وسیعی از شمال عراق، مفتی های اهل تسنن علیه این گروه تروریستی اعلام جهاد کردند.
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی ادامه داد: گروه داعش خود را برحق دانسته و مخالفان را کافر می‌پندارند اما در صحنه عمل با فرقه نقشبندیه که دارای تفکر تصوفانه است، اعلام بیعت کرده و از افسران فراری بعثی که دستشان به خون هزاران عراقی، اعم‌از شیعه، سنی و کرد آغشته است بیعت کرده و از تجارب بعثی‌های منفور استفاده می کنند.
وی با اشاره به این‌که به تعبیر مقام معظم رهبری اعضای گروه تروریستی داعش، گول خوردگانی هستند که از سرویس‌های امنیتی دستور می‌گیرند، دشمن اصلی ما اسرائیل، سرویس‌های امنیتی غربی ـ امنیتی ـ عبری و در نهایت  تفکر منحرف تکفیری و سلفی است که این تفکر در کشورهای مختلفی تحت عناوین متعددی از جمله طالبان و القاعده در افغانستان، الشباب در سومالی، لشکر جنگ ری در پاکستان و ... شناخته می‌شود.
امیری با اشاره به این که هدف اصلی غرب در حمایت‌ از گروه‌های تروریستی وارونه جلوه‌ دادن چهره اسلام به دنیا، مهار بیداری اسلامی و ایجاد فتنه مذهبی به‌واسطه گروهی متعصب و شبه خوارج است، تاکید کرد: غرب درصدد این است که با میدان دادن به گروه‌های تروریستی، به ارائه تصویر نادرستی از اسلام بپردازد تا به‎واسطه انعکاس تصاویر قتل و کشتار، تجاوز و تروری که به مسلمانان نسبت داده شده، موج اسلام‌خواهی که در غرب ایجاد شده را فرونشاند و این توطئه خود را در قالب رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و شبکه‌های اجتماعی به شکل گسترده‌ای به تصویر می‌کشد تا مقوله نجات‌بخش بودن اسلام را به چالش بکشد.
captcha