مجازات مسلمانان به دلیل روزه‌داری در چین
کد خبر: 3612795
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

مجازات مسلمانان به دلیل روزه‌داری در چین

حکومت چین مسلمانان را در صورت روزه‌داری در ماه رمضان به پرداخت جریمه و آموختن دروس اجباری جریمه می‌کند.

مجازات مسلمانان به دلیل روزه داری در چین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه القدس العربی، روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی نوشت: مسلمانان چین در صورت روزه‌داری در ماه رمضان به پرداخت جریمه مالی و یا اعزام برای آموختن دروس اجباری با موضوع چگونگی شهروندی صحیح در یک کشور کمونیستی از سوی حکومت محکوم می‌شوند.
در این گزارش آمده است: حکومت در منطقه سین‌کیانگ با تصویب قانونی، همه رستوران‌های این منطقه را ملزم به ارائه خدمات در ماه رمضان می‌کند.
مقامات چینی مهار تروریسم و تندروی از سوی مسلمانان تندرو را بهانه این گونه قوانین قرار داده‌اند.
دیلی میل نوشت: بسیاری از کسانی که در این مورد مجازات شده‌اند از اعضای حکومت محلی بوده‌اند.
حکومت چین در سال 2014 به بهانه حفظ سلامت مسئولین حکومتی و همچنین تاکید بر غلبه نظام حکومت کمونیستی در استانی که چهره دینی دارد، روزه‌داری را برای اعضای حکومت محلی ممنوع کرد.
همچنین بر اساس گزارش رادیو «آسیا الحرة» حکومت چین در سین‌کیانگ تا کنون نزدیک به 100 مسلمانان را که برخلاف قوانین ویژه ماه رمضان و منع روزه‌داری رفتار کرده‌اند، جریمه کرده است.
گفتنی است، سین‌کیانگ که در فاصله 4 ساعت و نیم پروازی از پایتخت قرار دارد، 10.37 میلیون چینی از نژاد ایغور را در خود جای داده که آنها همچنان از تبعیض نژادی و خفقان علیه خود شکایت دارند.
از نمونه دیگر سخت‌گیری‌های حکومت علیه مسلمانان سین‌کیانگ می‌توان به ممنوعیت بلند کردن محاسن توسط مردان و پوشیدن حجاب توسط زنان اشاره کرد.


captcha