فعالیت 80 هزار مداح در کشور
کد خبر: 3638785
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

فعالیت 80 هزار مداح در کشور

گروه معارف: رئیس کانون مداحان کشور از فعالیت 80 هزار مداح در کشور خبرداد و گفت: جریان مداحی درنشر فرهنگ اهل بیت(ع) بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، مصطفی خرسندی، رئیس کانون مداحان کشور، 14شهریور در همایش مداحان و شعرای آئینی و تجلیل از پیرغلامان وخادمان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شهرستان ساوجبلاغ البرز که در فرهنگسرای امام علی(ع) شهرهشتگرد برگزار شد، اظهارکرد: مداحان وظیفه مهم و سنگینی دارند و باید از ویژگی‌هایی مانند اخلاص، اخلاق، تدین، متانت، حسن سلیقه مطالعه، آشنایی با سبک‌ها و قالب‌های شعری و ادبی، توانایی در قرائت صحیح قرآن و ادعیه برخوردار باشند.
وی افزود: گسترش فرهنگ حسینی و فرهنگ عاشورایی در جامعه امری مهم و لازم است که باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.
این مسئول بیان کرد: همچنین مداحان باید صداقت در گفتار داشته باشند و این مهم نیز تنها از طریق مطالعه در زمینه زندگی اهل بیت(ع) میسر می‌شود.
در ادامه حجت السلام والمسلمین سیدعباس مسعودی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، اظهارکرد: جریان مداحی درنشر فرهنگ اهل بیت(ع) بسیار مهم است به همین دلیل مورد هجمه دشمنان قرار گرفته تا از این طریق اعتقادات مردم را از آن‌ها بگیرند.
وی گفت: جریان عزاداری و روضه خوانی به قدری تاثیرگذاراست که دشمنان اسلام به دنبال ایجاد تفرقه وخرافه در میان شیعیان هستند.
این مسئول بیان کرد: مداحان باید حافظان حریم دین باشند و وظیفه اصلی آن‌ها مقابله با بدعت‌ها و خرافات در دین است.
مسعودی ادامه داد: مداحی بهترین فرصت برای انتقال آگاهی، خبر و وادار کردن مخاطب به تفکر در زمینه‌های بصیرت دینی، تحلیلی و سیاسی با شیوه‌های مختلف است بنابراین مداحان باید از این فرصت استفاده کرده و سیره اهل بیت(ع) را در جامعه نهادینه کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: مداح دارای جایگاه والایی است و وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارد که نشر فرهنگ ایثار، ولایتمداری و فرهنگ اهل بیت(ع) از جمله وظایف مداحان است.
وی گفت: مداح باید اشعار دارای محتوای غنی که مبین فرهنگ عاشورا باشد، باید در مداحی‌ها بخواند.
این مسئول بیان کرد: دشمنان به دنبال بهانه جویی برای کینه‌ورزی با اسلام هستند که مداحان باید در بیان مطالب در محافل عزاداری مراقب و حساس باشند تا دستاویز و بهانه برای دشمنان اسلام ایجاد نشود.
درپایان این آیین از هشت مداح و پیرغلام شهرستان ساوجبلاغ تجلیل شد.

captcha