اقتصاد مقاومتی؛ استفاده از قدرت علم و تفکر در کنار تولید/ رسانه‌ها فرهنگ‌سازی کنند
کد خبر: 3646036
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
امیری مطرح کرد:

اقتصاد مقاومتی؛ استفاده از قدرت علم و تفکر در کنار تولید/ رسانه‌ها فرهنگ‌سازی کنند

گروه اقتصاد: تحلیل‌گر مسائل فرهنگی و اجتماعی با بیان این‌که نقش رسانه‌های امروز اصلاح باور عمومی جامعه در رابطه با اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: رسانه‌ها ضمن رد مفهوم اقتصاد مقاومتی به‌عنوان ریاضت اقتصادی، در راستای انتقال صحیح این مفهوم به‌معنای استفاده از قدرت علم و تفکر در کنار تولید تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، امیرعلی حیدر امیری، تحلیل‌گر مسائل فرهنگی و اجتماعی لرستان، شامگاه یک‌شنبه، دوم مهر در بازدید نمایشگاه کتاب لرستان، در جمع خبرنگاران در خصوص مفهوم اقتصاد مقاومتی، گفت: برخلاف تصور عامه مردم که اقتصاد مقاومتی را در کم خوردن، کم پوشیدن و استفاده مقرون به‌ صرفه بودن می‌دانند بایستی گفت که این تعریف درستی از این واژه نیست.
وی بیان کرد: متأسفانه رسانه‌های معاند اقتصاد مقاومتی را یک نوع ریاضت برای مردم معرفی کرده‌اند در حالی‌که اقتصاد مقاومتی به‌معنای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار تولید است.
امیری با بیان این‌که امروز در فرایند تولید با مشکل عمده شدن روبه‌رو هستیم، بیان داشت: متأسفانه امروز شاهد عدم اقبال عمومی به‌دلیل استفاده نکردن از دانش در کنار تولید هستیم.
وی تصریح کرد: بنابراین ضرورت دارد که در بحث تولید از علم به‌روز استفاده کرد هم‌چنان‌که در دفاع مقدس بسیجیان با تکیه‌بر ظرفیت درونی و داشته‌های خود توانستند به پیروزی دست پیدا کنند.
امیری با اشاره به اهمیت تولید دانش‌بنیان، یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران توانسته با تکیه‌بر خلاقیت، مدیریت و نیروی انسانی جوان در صنعت تولید موشک به موفقیت‌های خوبی دست یابد به‌نحوی‌که پابه‌پای کشورهای توسعه‌یافته پیش رفته و جزء کشور برتر دنیا قرار گیرد.
این تحلیل‌گر مسائل فرهنگی و اجتماعی با اشاره به نفش فرهنگ ایرانی اسلامی در توسعه پایدار یک جامعه، عنوان کرد: ضرورت دارد در کنار این فرهنگ اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک فرهنگ دانش‌بنیان، نهادینه گردد.
وی تأکید کرد: نقش رسانه در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی بسیار مهم بوده چراکه رسانه نقش رابط و انتقال‌دهنده را در بین مخاطبان دارد.
امیری با بیان این‌که نقش رسانه‌های امروز اصلاح باور عمومی جامعه در رابطه با اقتصاد مقاومتی بوده، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها ضمن رد مفهوم اقتصاد مقاومتی به‌عنوان ریاضت اقتصادی، در راستای انتقال صحیح این مفهوم به معنای استفاده از قدرت علم و تفکر در کنار تولید تلاش کنند.
captcha