همکاری ایران و سوریه، برای مقابله با تهاجمات اسرائیل/ خطای بارزانی نباید تکرار شود
کد خبر: 3654452
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
سرلشکر باقری؛

همکاری ایران و سوریه، برای مقابله با تهاجمات اسرائیل/ خطای بارزانی نباید تکرار شود

گروه سیاسی: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه را یک اصل می‌داند. ما معتقدیم هر کشوری که بخواهد در کشوری دیگر عملیات نظامی انجام دهد باید با احترام به تمامیت ارضی آن کشور و با دعوت دولت آن کشور این کار را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکرپاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جریان سفر به سوریه در نشست خبری مشترک با ژنرال علی ایوب رئیس ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، طی سخنانی بیان کرد: پذیرفتنی نیست رژیم صهیونیستی هروقت بخواهد از طریق هوایی و زمینی به خاک و آسمان سوریه تجاوز کند.
وی در ادامه تصریح کرد: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌هایی که خود با آن روبرو هستند در جنگ با تروریسم در کنار ملت و دولت سوریه ایستاده‌اند. برادری و همکاری ملت‌های ایران و سوریه نزدیک به 40 سال است که ادامه دارد و من در سوریه هستم تا اعلام کنم که در مبارزه با تروریسم کنار هم هستیم.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه را یک اصل می‌داند. ما معتقدیم هر کشوری که بخواهد در کشوری دیگر عملیات نظامی انجام دهد باید با احترام به تمامیت ارضی آن کشور و با دعوت دولت آن کشور این کار را انجام دهد.
سرلشکر باقری اظهار کرد: حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه ایجاب می‌کند هرگروه و اقلیتی اگر خواسته‌ای داشته باشد باید آن را از طریق قانونی و گفت‌وگو با دولت‌های خود به آن خواسته‌ها دست یابند.
سردار باقری افزود: امیدواریم دیگر شاهد خطایی مانند خطای مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق، در شمال عراق نباشیم. هم اکنون با تصمیم پارلمان و اقدام به موقع نیروهای مسلح عراق کنترل اوضاع به دولت عراق بازگشته است.
وی ادامه داد: در این دیدار با ژنرال ایوب مروری بر همکاری های گذشته داشتیم و تقویت همکاری‌ها در آینده را بررسی کردیم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد:جمهوری اسلامی ایران در برابر خطرهایی که سوریه را تهدید می کند در کنار دولت و ملت سوریه بوده اند و در آینده هم خواهند بود.
رییس ستاد مشترک ارتش سوریه در این دیدار با تشکر از حمایت دولت و  ملت ایران در جنگ با تروریسم در سوریه افزود: مستشاران و نخبگان جبهه مقاومت نقش بسیار مهمی در مبارزه با تروریسم داشتند و ما اطمینان داریم جبهه مقاومت در آینده توان مندتر و قدرت مندتر از قبل با انواع توطئه‌ها مقابله خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد ، واشنگتن تلاش می‌کند سرعت پیشروی‌های ارتش سوریه و جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم را کاهش دهد و در این راه از گروه‌های تروریستی مانند داعش و… یا شبه نظامیان مزدور و وابسته به خود استفاده می‌کند.
رئیس ستاد مشترک ارتش سوریه در پایان این دیدار افزود ، تروریسم در سوریه رو به نابودی است و به زودی ارتش سوریه در سراسر کشور جشن پیروزی خواهد گرفت.
captcha