بهترين عبادت‌ها را باید در قرآن جست‌وجو كرد + عکس
کد خبر: 3654461
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

بهترين عبادت‌ها را باید در قرآن جست‌وجو كرد + عکس

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام مهندسی با بيان اينكه بايد بهترين عبادت‌ها را در قرآن جست‌وجو كرد، گفت: قرآن و عترت دو امانت پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است؛ جامعه قرآنی منهای اهل بيت(ع) و جامعه عترتی منهای قرآن نداريم و اينها حقيقت واحده و جدايی‌ناپذير هستند.

به گزارش کانون خبرنگاران‌ ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سيدعباس مهندسی، مسئول مركز تربيت مربی حفظ قرآن كريم سازمان اوقاف و امورخيريه، 26 مهرماه در يازدهمين دوره متمركز استانی كه به همت روابط عمومی اداره‌كل اوقاف و امورخيريه استان بوشهر در محل مجموعه آموزشی، فرهنگی و تفريحی كميته امداد امام خمينی(ره) منطقه 2 اين شهر برگزار شد، اظهار کرد: بوشهر به‌عنوان يازدهمين استان است كه دوره متمركز استانی تربيت مربی حفظ قرآن كريم در آن حال برگزاری است و هدف سازمان اوقاف و امورخيريه بر بهره‌وری و آموزش كيفی است.
وی با اشاره به اينكه حضرت اميرالمؤمنين علی(ع) فرمودند که ای مردم كسی كه دستش با قرآن آشنا شد هيچ‌گونه فقری ندارد، افزود: همه چيز ما كتاب آسمانی ما است و ای اهل كتاب، هيچ ارزشی نداريد مگر اينكه كتاب آسمانی خود را اقامه كنيد و بايد گفت ای مؤمنان ارزش شما به قرآن و كتاب آسمانی است كه بايد در جامعه و به‌ویژه در زندگی به اقامه آن بپردازيد.
‌حجت‌الاسلام مهندسی با بيان اينكه بايد بهترين عبادت‌ها را در قرآن جستجو كرد، گفت: زيرا قرآن و عترت دو امانت پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است و اين دو مهم جدایی‌ناپذير هستند و لذا جامعه قرآنی منهای اهل بيت(ع) و جامعه عترتی منهای قرآن نداريم و اينها حقيقت واحده و جدايی‌ناپذير هستند.
مسئول مركز تربيت مربی حفظ قرآن كريم سازمان اوقاف و امورخيريه با بیان اينكه بعد از چهار دهه شاهد يک فضای عالی رويدادهای قرآنی در سطح شهرها و روستاهای كشور هستيم، بيان کرد: جلوه باطل و جبهه باطل رفتنی است و نبايد نگران باشيم؛ گسترش فعاليت‌های قرآنی در جامعه و فضای ملی چشمگير شده است و اين فضاها نيازمند حمايت همه جانبه مسئولان دولتی و مجلسی از فعاليت‌های انسان‌ساز است؛ زيرا دشمن در مقابل اين حركت‌ها و رسالت‌های مسلمانان كشورهای اسلامی سرمايه‌گذاری آسيب‌زا كرده است.
وی به علت و عوامل حادثه كربلا پرداخت و گفت: مدت زمان كوتاهی كه حضرت سيدالشهدا حسين بن علی(ع) در مكه بودند بيش از 24 هزار نامه و دعوت‌نامه از سوی مردم به ايشان رسيد و به جز مردم كوفه كه اقدامی نكردند و قريب به 50 سال بعد از رحلت پيامبر اسلام(ص) نگذشته بود كه امويان به سركار آمدند كه هنوز آثار كاری آنها در محورهای انحرافی «ولايت‌ستيزی، دين‌ستيزی، عدالت‌ستيزی، تقدس‌زدايی» در جوامع باقی است.
اين كارشناس فرهنگی و قرآنی ادامه داد: تاريخ در حال گذر است و بصيرت‌افزايی، دين‌مداری، ولايت‌مداری و تقويت اعتقادات معنوی بهترين نقشه راه در بين مردم جامعه است كه موجب تداوم انقلاب‌ها می‌شود و انقلاب اسلامي ايران با اين چهار محور اصيل اسلامی و جهادگرانه به پيروزی رسيد و لذا تا زمانی كه مقدسات برای مردم مهم است، دشمنان نمی‌تواننند موفق باشند.
حجت‌الاسلام مهندسی با بيان اينكه بهترين راه حفظ تقوای الهی و محيط زندگی انس با قرآن و حفظ آيات كلام‌الله است، اظهار کرد: ما در دوره‌های متمركز استانی تربيت مربی حفظ به دنبال روش‌های بازسازی محفوظات حفظ همراه با مفاهيم قرآن كريم و اصول و مهارت‌های كلاس‌داری هستيم.
وی اعلام كرد: تاكنون نزديك به 9 هزار و 500 مربی خانم و آقا در طرح دوره كشوری تربيت مربی حفظ قرآن كريم شركت كرده‌اند و هدف سازمان بر دوره آموزشی متمركز استانی است.
مسئول مركز تربيت مربی حفظ قرآن كريم سازمان اوقاف و امورخيريه گفت: نور امنيت می‌آورد و يك‌ از بهترين راهكارهاي امنيت‌ورزی اين است كه قلب خود را نورانی كنيم و اين مهم با نور مبين قرآن به دست می‌آيد.
يادآور می‌شود: اولين دوره آموزشي متمركز استاني تربيت مربی حفظ قرآن با حضور 60 نفر مربی خانم از سوی روابط عمومی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه بوشهر به مدت سه روز در مجتمع آموزشی و فرهنگی كميته امداد در حال برگزاری است.
حامد فكوری
captcha