انقلاب اسلامی معادلات قدرت جهانی را تغییر داد
کد خبر: 3654641
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
آیت‌الله علیرضا اعرافی:

انقلاب اسلامی معادلات قدرت جهانی را تغییر داد

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به مسئولیت سنگین روحانیت در عصر حاضر گفت: انقلاب اسلامی معادلات قدرت نظامی، فرهنگی، تمدنی و معرفتی جهان را تغییر داد که مهمترین آن تغییر معادلات معرفتی است و روحانیت باید به عمق این نکته توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، امروز در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در تبریز، با اشاره به مسئولیت سنگین روحانیت در عصر حاضر گفت: انقلاب اسلامی معادلات قدرت نظامی، فرهنگی، تمدنی و معرفتی جهان را تغییر داد که مهمترین آن تغییر معادلات معرفتی است و روحانیت باید به عمق این نکته توجه کنند.
وی، افزود: شناخت میدان مواجهه اصلی که مواجهه معرفتی با تمدن غربی است و غرب شناسی عاقلانه و فعالانه و پاسخگویی به نیازهای روز دنیای معاصر از ضرورت‌های امروز روحانیت است.
آیت الله اعرافی، اظهار کرد: یکی از مهمترین نکات عصر ما، انقلاب اسلامی است که لایه‌ها، ابعاد و زاویه‌های گوناگونی دارد، اما مهترین زاویه آن تغییر معادلات قدرت معرفتی و تمدنی امروز است.
وی یادآور شد: امام (ره) وقتی از مبارزه سخن به میان آورد، نگاهی فراتر از مبارزه با یک رژیم در یک منطقه مشخص داشتند، همانگونه که عاشورا یک مکان را هدف قرار نداده بود.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: حوزه آنگاه می‌تواند از فکر و دیانت مردم صیانت کرده و فرهنگ دینی را نهادیه کند که به مهم‌ترین نکته انقلاب توجه کرده و از آن شناخت داشته باشد.
وی با بیان اینکه در طول تاریخ حوزه‌های علمیه با بصیرت کافی معادله‌ها را تغییر دادند، تاکید کرد: ما اگر درگیر میدان‌هایی که دشمن برای ما طراحی کرده است شویم، از میدان اصلی بیرون خواهیم شد.

 

captcha