همنشيني و انس با قرآن، ضامن دست يافتن به مقام امن و ايمان است
کد خبر: 3664120
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

همنشيني و انس با قرآن، ضامن دست يافتن به مقام امن و ايمان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همنشيني و انس با قرآن كريم در پرتو پذيرش و اطاعت از ولايت ائمه معصومين(ع) و عترت پاك پيامبر مكرم اسلام(ص) به منزله اکمال دین و اتمام نعمت و ضامن دست يافتن به مقام(امن) و (ايمان) است تا مصداق واژه فاخر (مومن) گردد و در اين صورت به مقام (حيات طيبه) راه يابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، مراسم اختتامیه بیست‌ودومین دوره ملی مسابقات قرآن دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحدخوراسگان صبح امروز پنجشنبه 25آبان ماه برگزار شد، در مراسم اختتامیه پیام علی اکبر ولایتی، رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد قرائت شد که متن پیام به این شرح است:  
بسم الله الرحمن الرحیم
استادان گرامي، دانشجويان عزيز و فرهيختگان ارجمند  
تاكيد پيامبر عظيم‌الشان اسلام حضرت محمد مصطفي(صلوات الله عليه) بر اقتداي امت بر دو ركن قرآن و عترت، اني تارك فيكم الثقلين كتاب االله و عترتي كه يكي خزانه معرفت الهي و آن ديگري مفسر قطعي آن، علتي جز سعادت امت را در بر نداشته است.  
آنان كه در پهنه تاريخ در برابر اين دو ركن ايستادند و به وجوه گوناگون، با شيطانيت خود با آن دو رکن به مقابله برخواستند، به راستی غیر از ضلالت و گمراهي براي خود و انحطاط به دنبال نداشتند.
انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي ایران برآمده از آن با تمسك بنيانگذار کبیر، حضرت امام خميني(ره) به قرآن و عترت و در ادامه با رهبري داهيانه مقام عظماي ولايت شكل گرفت، به ثمر نشست و با قوت و اقتدار به بنياني مرصوص در مبارزه با استكبار جهاني به پايگاهي اميد بخش براي جان‌هاي بيدار بدل شد.  
دانشگاه آزاد اسلامي نیز در راستای همین نگاه، بزرگترين رويداد قرآني خود، يعني بيست و دومين دوره مسابقات قرآن و عترت را به همت معاونت فرهنگی و همکاری بخش‌های مختلف به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار نموده که امروز جلسه اختتامیه آن را شاهد هستیم.
عزيزان من:  
همنشيني و انس با قرآن كريم در پرتو پذيرش و اطاعت از ولايت ائمه معصومين(عليهم السلام) و عترت پاك پيامبر مكرم اسلام(صلوات الله عليه) به منزله اکمال دین و اتمام نعمت و ضامن دست يافتن به مقام(امن) و (ايمان) است تا مصداق واژه فاخر (مومن) گردد و در اين صورت به مقام (حيات طيبه) راه يابد كه به فرموده قرآن كريم در سوره مبارکه نحل:  مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثي‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا يَعْمَلُونَ.
بدون شك برگزاری مسابقات سراسري قرآن و عترت به عنوان يكي از بزرگترين افتخارات در دانشگاه آزاد اسلامي زمينه مناسبي است تا مقدمات لازم براي اين همنشيني و انس فراهم آمده و وعده حق تعالي محقق گردد؛ انشاء االله
اينجانب ضمن تاكيد بر ضرورت تعميق هر چه بیشتر فعاليت‌ها و پژوهش‌هاي قرآني و اهتمام به این موضوعات به ویژه در بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی و ارزشمند اساتید محترم و دانشجویان معزز، اميدوارم تمسك به قرآن و عترت همچنان چراغ راه كليه دانشجويان، استادان و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامي باشد.
در پایان ضمن پاسداشت مقام رفيع قرآن و ائمه معصومين(عليهم السلام) از كليه مسولان و دست‌اندکاران این برنامه تشکر و برای همه شركت‌كنندگان توفيق، عزت و سربلندی مسئلت مي‌نمايم.  
اللهم نور قلوبنا بالقرآن و زین اخلاقنا بالقرآن و اصلح امورنا بالقرآن
علي اكبر ولايتي

captcha