برگزاری مرحله نهایی بخش کتبی جشنواره ملی قرآن دانشگاهیان
کد خبر: 3667492
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷

برگزاری مرحله نهایی بخش کتبی جشنواره ملی قرآن دانشگاهیان

گروه مسابقات: مرحله نهایی بخش کتبی سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور امروز از ساعت 18 آغاز می‌شود و افتتاحیه رسمی آن نیز روز هفتم آذرماه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور از بعدازظهر امروز ششم آذرماه و با برگزاری رقابت‌های بخش کتبی به صورت غیررسمی آغاز شد تا این جشنواره با برگزاری مراسم افتتاحیه در صبح روز هفتم آذرماه به صورت رسمی آغاز شود.
بر اساس این گزارش امروز دوشنبه ششم آذرماه کار پذیرش شرکت کنندگان صورت گرفته و رقابت های بخش کتبی نیز در سالن های مختلف حوزه هنری تهران برگزار می‌شود.
در بخش معارف قرآنی در گروه اساتید 24 شرکت‌کننده و در دانشجویان نیز 172 شرکت‌کننده حضور دارد و در رشته‌هایی همچون احکام، صحیفه سجادیه، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین(ع)، نهج‌البلاغه، پرسمان و حفظ موضوعی قرآن کریم با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
در این بخش به تفکیک ۲۴ دانشجو در رشته احکام، ۲۰ دانشجو در رشته صحیفه سجادیه و ۲۱ دانشجو در رشته آشنایی با احادیث اهل بیت(ع) ثبت نام کرده‌اند. همچنین ۲۲ دانشجو و ۱۲ استاد در رشته ترجمه و تفسیر قرآن کریم حضور دارند.
همچنین در رشته سیره معصومین(ع) نیز ۲۳ دانشجو حضور خواهند داشت و در رشته نهج‌البلاغه ۲۰ دانشجو و ۱۲ استاد به رقابت خواهند پرداخت. ضمن این که در بخش معارف قرآنی و در رشته پرسمان ۲۲ دانشجو و در رشته حفظ موضوعی قرآن کریم ۲۰ دانشجو در سامانه جشنواره ثبت نام به عمل آورده‌اند.
سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان با حضور 1008 شرکت کننده از هشت نهاد دانشگاهی طی روزهای ششم، هفتم و هشتم آذرماه به میزبانی وزارت بهداشت و در حوزه هنری تهران برگزار می‌شود.
این جشنواره برای اولین بار است که در بخش اساتید برگزار می‌شود.
captcha