بشارت ظهور از زبان حضرت سیدالشهداء(ع)
کد خبر: 3671867
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

بشارت ظهور از زبان حضرت سیدالشهداء(ع)

امام دوازده مهدی از ما هست که نخستین آنان علی بن ابی طالب و آخرین آنان نهمین فرزند من است که او امام قائم به حق است، خداوند زمین مرده را به وسیله او زنده می‌کند و دین حق را بر تمام ادیان پیروز می‌گرداند.. .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌ شبستان نوشت: کانال تلگرامی مسجد مقدس جمکران در مطلبی با عنوان «منتقم خون سالار شهیدان به فرمودۀ خود امام حسین علیه السّلام» آورده است:

امام حسین علیه السّلام همچون سایر امامان معصوم(ع) بشارت ظهور مهدی موعود عّجّل اللَّهُ تعالي فّرجه الشِریف را داده‌ و فرمودند: «او امام قائم به حق است و خداوند زمین مرده را به وسیله او زنده کرده و دین حق را پیروز می‌گرداند.» (کمال الدین، 1، ص 317; عیون الاخبار، ج 1، ص 18; بحار الانوار، ج 51، ص 133. )]

محمد بن حمران می گوید: امام صادق علیه السّلام فرمودند: «چون جریان شهادت امام حسین علیه السّلام واقع شد، فرشتگان به درگاه الهی نالیدند و خروش بر آورده، به خداوند عرض کردند: بار خدایا! آیا با حسین(ع) که انتخاب شده تو و فرزند پیامبر تو اینچنین رفتار شود؟ خداوند شبح و سایه قائم(عج) را در برابر آنان در حالت ایستاده مجسم کرد و فرمود: «با این (قائم) از ستم کنندگان به حسین انتقام خواهم گرفت.» ( امالی شیخ طوسی، ج 2، ص 233. 8)

 

غیبت حضرت مهدی علیه السلام، از نگاه امام حسین علیه السّلام

امام حسین علیه السّلام درباره غیبت امام زمان علیه السّلام می فرماید: «لصاحب هذا الامر غیبتان، احدهما تطول حتی یقول بعضهم: مات و بعضهم قتل و بعضهم ذهب و لا یطلع علی موضعه احد من ولی و لا غیره الاالمولی الذی یلی امره; (کمال الدین، ج 1، ص 317; اثبات الهداة، ج 6، ص 397; عقد الدرر، ص 134. )

برای صاحب این امر دو غیبت است که یکی از آنها آن قدر به طول می انجامد که گروهی می گویند: [مهدی ] مرده و برخی گویند: کشته شده و بعضی گویند: رفته است. احدی از دوستان و غیره، از اقامتگاه او آگاه نمی‌شود، جز خدمت گذاری که متصدی امور اوست».

هم چنین می‌فرماید: «... له غیبة یرتد فیها اقوام و یثبت علی الدین فیها آخرون، فیؤذون و یقال لهم: متی هذا الوعدان کنتم صادقین. اما ان الصابر فی غیبته علی الاذی و التکذیب بمنزلة المجاهد بالسیف بین یدی رسول الله صلی الله علیه و آله; (کمال الدین، ج 1، ص 317; عیون الاخبار، ج 1، ص 18; بحارالانوار، ج 51، ص 133. )

برای او غیبتی است که گروه هایی در آن از دین بر می‌گردند و گروه‌هایی دیگر بر آیین خود استوار می‌مانند و در این راه آزارها می‌بینند. به آنان گفته می‌شود: این وعده کی واقع خواهد شد اگر راستگو هستید؟ آنان که بر این آزارها و تکذیب ها صبر کنند، همانند کسی‌اند که شمشیر به دست گرفته و در پیشاپیش رسول اکرم صلی الله علیه و آله جهاد می‌کند.»

 

بشارت ظهور از زبان امام حسین علیه السّلام

بشارت به ظهور امام عصر عّجّل اللَّهُ تعالي فّرجه الشِریف حقیقتی شعف انگیز است که از سوی امامان معصوم علیهم السّلام نوید آن داده شده است.

سالار شهیدان(ع) در این زمینه می فرماید: «منا اثنی عشر مهدیا، اولهم امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و...

امام دوازده مهدی از ما هست که نخستین آنان علی بن ابی طالب و آخرین آنان نهمین فرزند من است که او امام قائم به حق است، خداوند زمین مرده را به وسیله او زنده می‌کند و دین حق را بر تمام ادیان پیروز می‌گرداند.. .» (کمال الدین، 1، ص 317; عیون الاخبار، ج 1، ص 18; بحار الانوار، ج 51، ص 133. )

عبدالله بن عمر می‌گوید: «سمعت الحسین بن علی علیه السلام یقول: لو لم یبق من الدنیا الایوم واحد لطول الله عزوجل ذلک الیوم حتی یخرج رجل من ولدی فیملاها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما، کذلک سمعت رسول الله یقول; ( کمال الدین، ج 1، ص 317. )

از حسین بن علی علیه السّلام شنیدم که می‌فرمود: «اگر از عمر دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد، خداوند آن روز را به قدری طولانی فرماید تا آنکه مردی از فرزندان من خروج نماید و زمین را پر از عدل و داد نماید، همچنانکه پر از ظلم و جور شده باشد، من از رسول خدا صلی الله علیه و آله این چنین شنیدم.»

captcha