ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در کردستان اعلام شد
کد خبر: 3672601
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰

ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در کردستان اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام دستورالعمل اجرایی آزمون سراسری حفظ ومفاهیم قرآن کریم بین مراکز، مؤسسات قرآنی و کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: ثبت‌نام این آزمون از ۱۸ آذر جاری همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

جلال قلعه‌شاخانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: آزمون‌ سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای نخستین بار به صورت مشارکتی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت متبوع، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادهای قرآنی کشور برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این آزمون سراسری در راستای انسجام سازمانی مراکز قرآنی و فراهم کردن زمینه مشارکت علاقه مندان به کلام وحی برگزار می‌شود، افزود: ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در کردستان همزمان با سراسر کشور از ۱۸ آذرماه آغاز شده و تا ۲۰ دی‌ماه ادامه دارد.
وی با بیان این که ثبت‌نام در این آزمون از طریق پایگاه اینترنتیwww.quranedu.ir انجام می‌شود، اعلام کرد: این آزمون در چهار موضوع شامل حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل ‌بیت (ع) و انس با قرآن کریم برگزار می‌شود.
قلعه‌شاخانی، معرفی ۱۰ کتاب و جزوهایی از قرآن کریم را منابع این آزمون اعلام کرد و افزود: آزمون‌ سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، پنج‌شنبه دهم اسفندماه به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود ومتقاضیان شرکت در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه خود را از تاریخ اول بهمن‌ماه تا نهم اسفندماه دربافت کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، تقویت انسجام برنامه ها و فعالیت‌های سازمان ها و نهاد های قرآنی، سنجش ارزیابی کمی کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در عموم جامعه به ویژه نوجوانان وجوانان برای فراگیری معارف قرآن وعترت، استاندارد سازی و جهت دهی آموزشهای قرآن عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گر و ه سنی نوجوانان جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلا عات جامعه قرآنی کشور در رشته های مختلف آموزش قرآن وعترت را از جمله اهداف این آزمون برشمرد.
وی با بیان اینکه در بخش شرایط ثبت نام نیز سه بند و یک تبصره در نظر گرفته شده است، اذعان کرد: در بند اول اعلام شده که شرکت در تمامی رشته های آزمون برای کلیه داوطلبان زن و مرد بدون محدودیت سنی آزاد است و همچنین در بخش دیگری از این دستورالعمل اعلام شده که هر داوطلب از میان رشته های آزمون مجاز به انتخاب حداکثر چهار رشته است.
قلعه شاخانی، با اشاره به اینکه شرکت در آزمون برای عوامل برگزاری آزمون ممنوع اعلام شده است، تصریح کرد: حدنصاب‌های قبولی در این آزمون نیز در آزمون کتبی نمره ۷۰ به بالا در آزمون شفاهی نمره ۷۵ به بالا و در آزمون الکترونیکی نیز نمره ۷۰ به بالا در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: به تمامی شرکت کنندگان حائز بیشتر از ۹۵ امتیاز لوح تقدیر اعطا خواهد شد و همچنین به تمامی نفراتی که موفق به کسب حد نصاب شوند، گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

captcha