غذای حلال در ارتقا شخصیت معنوی و هویت اسلامی اثرگذار است
کد خبر: 3672602
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸

غذای حلال در ارتقا شخصیت معنوی و هویت اسلامی اثرگذار است

گروه اجتماعی: نماینده خبرگان رهبری از خراسان رضوی با اشاره به اینکه غذای حلال در ارتقاء شخصیت معنوی و هویت اسلامی مسلمانان اثر عمیق دارد، ابراز کرد: فرآورده حلال معنویت باطنی مصرف‌کنندگان را ارتقا می‌بخشد و تأثیر مثبتی بر روح و جسم شخص دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله حسن عالمی، نماینده خبرگان رهبری از خراسان رضوی در اولین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال که صبح امروز، 22 آذرماه در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، ابراز کرد: در این سال‌ها شهر مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از طرف مسلمانان انتخاب شد، پس با این تناسب مکان برگزاری این همایش به درستی انتخاب شده است.
وی در رابطه با برگزاری این قبیل همایش‌ها گفت: این همایش‌ها در جهت سازماندهی در تامین غذای حلال برای مسلمانان عالم بسیار مفید خواهد بود.
آیت‌الله عاملی ادامه داد: وقتی غذای حلال تأمین می‌شود که تمام آنچه در فقه اسلام و تمام مذاهب اسلامی نظرشان درباره غذای حلال مطابق با آن باشد، یا به تعبیر دیگر اینکه غذای حلالی که توزیع می‌شود باید مطابق با نظرات فقهی علما هشت مذهب به رسمیت شناخته شده در سطح دنیا باشد.
نماینده خبرگان رهبری از خراسان رضوی با اشاره به اینکه غذای حلال در ارتقا شخصیت معنوی و هویت اسلامی مسلمانان اثر عمیق دارد، ابراز کرد: فرآورده حلال معنویت باطنی مصرف‌کنندگان را ارتقا می‌بخشد و تأثیر مثبتی بر روح و جسم شخص دارد.
وی با بیان اینکه باید به عنوان خدمت به مسلمانان همه اصول فقه اسلام در تولید فرآورده حلال مورد توجه قرار بگیرد، تشریح کرد: غذای حلال به معنای واقعی باید مطابق با موازین اسلام تهیه و تولید شود تا بشریت از معنویت غذای حلال بهره ببرند.
آیت‌الله عاملی با اشاره به اینکه قرار نگرفتن غذای حرام در سفره مسلمانان نیازمند پاسداری است، ابراز کرد: نباید بگذاریم حرامی دانسته یا ندانسته سر سفره مسلمانان وارد شود و تأمین غذای مسلمانان مطابق با موازین اسلامی خدمت بسیار بزرگی به جامعه مسلمانان است.

captcha