جلسات ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن دچار کاهش سطح شده است
کد خبر: 3674690
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

جلسات ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن دچار کاهش سطح شده است

نماینده اتحادیه موسسات قرآنی کشور در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم خواستار شرکت اعضای اصلی این ستاد در جلسات شد.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت: مهدی نادی نماینده اتحادیه موسسات قرآنی کشور در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم افت سطح شرکت‌کنندگان در جلسات ستاد، عدم اطلاع برخی از نمایندگان از ماموریت‌های دستگاهشان و دفاع ضعیف از آنها و ترک جلسه در اواسط آن توسط برخی از افراد در همین جلسات نخستین ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این ستاد محلی برای تصمیم‌گیری کلان و ملی در خصوص طرح ملی حفظ قرآن کریم است و اشکالات مذکور به این هدف ضربه خواهد زد.

بیشتر بخوانید:

نگرانی اصلی درباره اجرای «طرح ملی حفظ قرآن»

وی با اشاره به اینکه اگر برخی از این بی‌تفاوتی‌ها حل شود ستاد رویه کاری خوبی را آغاز کرده است، گفت: در موضوع حفظ قرآن به سمت و سویی می‌رویم که به جای فکر و عمل جزیره‌ای به صورت کشوری فکر و عمل شود.

نادی در پاسخ به این سوال که چرا در تقسیم مسئولیت پیگیری راهبردهای سند ملی حفظ قرآن کریم، موسسات قرآنی دارای کمترین نقشند، گفت: تغییرات دائم در سطح موسسات، تجربه اندک در امور ستادی و سیطره نگرش منطقه‌ای و استانی در آنها از عواملی است که سبب خودداری از سپردن مسئولیت‌های کلان و ملی به موسسات قرآن می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سازمان‌های دارای بیشترین نقش در تحقق «طرح ملی حفظ قرآن»

وی با اشاره به اینکه حتی موسسات بزرگ قرآنی ما نیز کلان‌نگر نیستند، گفت: بهترین جایی که می‌توان از ظرفیت موسسات استفاده کرد در امور میدانی و تربیت حافظ قرآن است.

captcha