حفظ نظام؛ مهم‌ترین واجب/نقش شبکه‌های ماهواره‌ای در تشدید تحرکات فتنه 88
کد خبر: 3676790
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
امیری مطرح کرد:

حفظ نظام؛ مهم‌ترین واجب/نقش شبکه‌های ماهواره‌ای در تشدید تحرکات فتنه 88

گروه سیاسی: یک تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به نقش شبکه‌های ماهواره‌ای در تشدید تحرکات فتنه 88 و این‌که آشوب‌گران شعارهای خود را از طریق رسانه‌های جمعی بیگانه، منافقین و معاندین دریافت و آن‌را در خیابان‌ها سر می‌دادند، اظهارکرد: حفظ نظام مهم‌ترین واجب برای هر فرد است، همچنان‌که امام راحل(ره) فرمودند: «حفظ نظام از اوجب واجبات است»، بنابراین سران فتنه باید به‌منظور حفظ نظام، به آراء مردم، قانون و شورای نگهبان احترام می‌گذاشتند.

حفظ نظام؛ مهم‌ترین واجب/نقش شبکه‌های ماهواره‌ای در تشدید تحرکات فتنه 88

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، فتنه 88 نشان داد که دشمنان ما از هر فرصتی برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می کنند که یکی‌از اهداف شوم آنها ایجاد اختلافات داخلی بود و متاسفانه عده ای مغرضانه و یا از روی جهل آب به آسیاب دشمن ریختند.

  فتنه 88 یکی‌از صحنه‌هایی بود که نظام را تا لبه پرتگاه برد و سبب امیدواری دشمن شد که این فتنه و توطئه زمینه تحریم‌های فلج‌کننده را در کشور ما فراهم نمود.اما ملت ایران در روز 9 دی با آگاهی و بصیرت به میدان آمدند و بساط فتنه‌گران را در هم پیچیدند و به همه دشمنان نشان دادند همچنان به ارزش‌ها پایبند بوده و در این مسیر با بصیرت به حرکت خود ادامه خواهند داد.
9 دی روزی است که در تاریخ ملت ایران و کشور فراموش نخواهد شد و در آینده قطعاً به عبرت‌ها و درس‌های این روز محتاج خواهیم بود چراکه حضور ملت ایران در حماسه 9 دی همه توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کرد و بار دیگر ثابت شد که ملت با بصیرت ایران هیچ‌گاه به دشمنان اجازه نمی‌دهند به اهداف خود برسند و چشم طمع دشمنان را کور خواهند کرد.

امیرعلی‌حیدر امیری، کارشناس مسائل سیاسی در استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا لرستان، با اشاره به موضوع انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و موضوعات و مسائل پیش‌آمده پس از آن، گفت: در این‌که در انتخابات سال 88 آقای احمدی‌نژاد آرای مردم را به خود اختصاص داد، شکی وجود ندارد، اما این ایراد بر برخی از سیاسیون ما وارد است که خودشان تصمیم‌گیر نیستند و تصمیم‌سازانی در اطراف این افراد وجود دارد که به جای شخص سیاسی نیز تصمیم‌گیری می‌کنند.
وی با اشاره به این‌که سران فتنه سال 88 نمونه بارز این تصمیم‌گیری‌ها هستند، اظهارکرد: سران فتنه به این امر واقف بودند که رأی نیاورده‌اند، اما به گفته برخی از نزدیکان این افراد، نیاز بود که نظام جمهوری اسلامی ایران به چالش کشیده شود.
امیری با بیان این‌که حفظ نظام مهم‌ترین واجب برای هر فرد است، عنوان کرد: همچنان‌که امام خمینی(ره) فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است، بنابراین سران فتنه باید به‌منظور حفظ نظام، به آراء مردم، قانون و شورای نگهبان احترام می‌گذاشتند.
این کارشناس مسائل سیاسی، افزود: متأسفانه آنچه در آن‌ سال‌ها مشاهده شد خلاف این عقیده وجود دارد، چنان‌که تحرک‌های آن زمان تماماً تحت‌تأثیر طراحان جنگ‌نرم قرار داشت و رؤسای کشورهای بیگانه مردم را به حضور در خیابان‌ها و نافرمانی مدنی دعوت می‌کردند.
وی با اشاره به نقش شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های غرب در تشدید تحرکات فتنه 88، عنوان کرد: آشوب‌گران شعارهای خود را از طریق رسانه‌های جمعی بیگانه، منافقین و معاندین جمهوری اسلامی ایران دریافت و آن‌را در خیابان‌ها سر می‌دادند.
امیری با ابراز این‌که گاهی تحرک‌ها شدت یافته و حتی از دست سران فتنه نیز خارج می‌شد، گفت: در اواخر، مشاهده می‌شد که اخلال‌گران به پایگاه‌های بسیج، کلانتری‌ها، موکب‌ها و جایگاه‌های عزاداری امام حسین(ع) حمله می‌کردند و آشکارا نافرمانی مدنی منجر کرده که منجر به آشوب و درگیری خیابانی شد.
ایین کارشناس مسائل سیاسی در استان تصریح کرد: در این زمان مردم صبورانه عمل کرده و با دادن فرصت، آشوبگران را به آرامش دعوت کردند، اما زمانی‌که دیدند نصیحت بر روی آن‌ها اثر ندارد، با اعلام انزجار از فتنه به خیابان ریختند و حماسه 9 دی را رقم زدند.
وی با اشاره به این‌که راهپیمایی 9 دی انقلابی دیگر بوده و نشان‌دهنده بصیرت و ولایت‌پذیری مردم ایران است، عنوان کرد: مردم در راهپمایی 9 دی نشان دادند هر زمانی‌که اراده کنند بزرگ‌ترین آشوب‌ها، تفرقه‌ها و خیانت‌ها را مهار کرده و نظام را به آرامش می‌رسانند.
امیری با بیان این‌که به‌دلیل دشمنی استکبار جهانی، 9 دی‌های دیگری در پیش‌روی نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، تصریح کرد: بنابراین دشمنان باید بدانند هر زمانی‌که احساس شود فتنه جدیدی به هر نامی، با هر لباسی، توسط هر شخصی، نظام را با چالش مواجه کند، دوباره حماسه 9 دی تکرار می‌شود.

9 دی روز تجدید میثاق امت با ولایت است

حجت‌الااسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا لرستان با اشاره به این‌که 9 دی روز تجدید میثاق امت با ولایت است، گفت: ملت ایران اسلامی در این روز با بصیرت و آگاهی، دشمن‌شناسی و وقت‌شناسی نقشه‌های شوم دشمنان انقلاب را خنثی کردند.
وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی با حضور به‌موقع و با بصیرت خود در حماسه ۹ دی، اوج ولایت‌مداری و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب را به نمایش گذاشتند.
میناپور با بیان این‌که برای ملت سرافراز ایران اسلامی 9 دی روز شکست فتنه‌گران و توطئه‌گران است، افزود: دشمن در این روز نتوانست نتیجه هزینه‌های گزاف خود برای تضعیف نظام اسلامی را ببیند و با اتحاد مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی نقشه‌ها و خواب‌هایش بی‌تعبیر ماند .
مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این‌که 9 دی روز عبور غیرتمندانه مردم ایران اسلامی از پیچ تاریخی و حساس است، خاطرنشان کرد: در این روز تاریخی مردم با بصیرت ایران اسلامی به‌خوبی اهداف دشمن را شناسایی و فتنه از قبل طراحی شده آنان را خنثی کردند.
حجت‌الاسلام میناپور با تاکید بر این‌که طومار فتنه استکباری دشمنان اسلام و انقلاب با بصیرت مردم ایران اسلامی در حماسه 9 دی در هم پیچیده شد، گفت: حماسه 9 دی حماسه بزرگ ملت اسلامی و روز به صحنه آمدن یکپارچه ملت در دفاع از اهداف والای انقلاب اسلامی و ولایت و رهبری است .
وی در پایان خاطر نشان کرد: حماسه 9 دی استحکام نظام و تحکیم ولایت‌پذیری و خاموش شدن آتش فتنه بود که مردم غیور و با بصیرت ایران اسلامی با حضور یکپارچه خود در دفاع از ارزش‌های انقلاب فتنه شوم دشمنان را خنثی کردند.

 

captcha