شكوفایی اقتصاد كشور نیازمند تغییر شیوه زندگی و بینش‌هاست
کد خبر: 3680570
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
كوشكی:

شكوفایی اقتصاد كشور نیازمند تغییر شیوه زندگی و بینش‌هاست

گروه اجتماعی: معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس اعتقاد دارد كه برای شکوفایی اقتصاد کشور به کار فرهنگی برای تغییر شیوه زندگی و تغییر بینش‌ها در حوزه اقتصاد نیازمندیم و مهندسین بسیجی در این زمینه نیز نقش اصلی بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سعید كوشكی، معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس امروز، 19 دی‌ماه در کارگاه منطقه‌ای آموزشی بسیج مهندسین صنعتی جنوب کشور كه به‌میزبانی سازمان بسیج مهندسین این استان برگزار شد، گفت: پیش‌بینی آینده تحولات اقتصادی و اجتماعی یکی از نقاط قوت و عامل تعیین‌کننده در فعالیت‌های اقتصادی است و نیاز امروز کشور ایران نیز همین نکته است.
وی با بیان اینکه بسیج یک نقش راهگشا و تسهیل‌گرانه در عرصه اقتصاد ایفا می‌کند، گفت: برای شکوفایی اقتصاد کشور به کار فرهنگی برای تغییر شیوه زندگی و تغییر بینش‌ها در حوزه اقتصاد نیازمندیم و مهندسین بسیجی در زمینه این تغییر نگرش و ارائه الگوی اقتصاد مقاومتی نقش اصلی را بر عهده دارند.
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر با تأکید بر اینکه نظام سلطه و استکبار جهانی نمی‌خواهند کشوری بدون کمک آنان در زمینه صنعت و اقتصاد موفق شده و تبدیل به الگو شود، گفت: موفقیت نظام اسلامی در عرصه سیاست و سایر عرصه‌ها موجب ترس استکبار جهانی شده و توطئه‌های اقتصادی آنان بر علیه ملت ایران با هدف جلوگیری کردن از الگو شدن ایران برای سایر ملت‌هاست.
کوشکی با بیان اینکه ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی موجب ایجاد اشتغال و افزایش تولید در استان فارس شده است، گفت: برگزاری همایش صادرات به روسیه و کمک به احیای کارخانجات توسط سازمان بسیج مهندسین استان فارس از اقدامات تأثیرگذار و خلاقانه این سازمان در راستای رونق تولید و حمایت از اشتغال بوده‌اند که نتایج مثبت آن در سطح استان فارس قابل مشاهده است.
علی‌اصغر شهبازی، رئیس سازمان بسیج مهندسین كشور نیز در این مراسم گفت: در عصر حاضر سازمان بسیج مهندسین صنعتی می‌تواند به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین اقشار در عرصه رونق اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کند.
وی با بیان اینکه مهندسین بسیجی در عرصه مقابله با تحریم‌های اقتصادی کارنامه درخشانی دارند، گفت: روحیه بسیجی و جهادی یکی از شاخصه‌های برتر اعضای سازمان بسیج مهندسین است و موفقیت‌های اعضای این سازمان در صنایع و طرح‌های اقتصادی زبانزد است.
قاسم علیپور، رئیس سازمان بسیج مهندسین استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه این سازمان یکی از موفق‌ترین اقشار بسیج در سطح کشور است، گفت: اعضای سازمان بسیج مهندسین فارس که از مدیران، کارمندان و کارآفرینیان نخبه استان فارس هستند طِی این دوره آموزشی تجربیات ارزشمند علمی و اقتصادی خود را برای مسئولان بسیج مهندسین صنعتی استان‌های جنوب کشور تشریح می‌کنند.
وی با تصریح اینکه معرفی الگوهای برتر اقتصادی و صنعتی به مدیران کانون‌های بسیج مهندسین کشور می‌تواند به رونق تولید و اقتصاد در صنایع سایر استان‌ها منجر شود، گفت: مسئولان سازمان بسیج سازندگی و کارگری و مدیر عامل بانک انصار فارس از مدیران موفق استان هستند که به‌عنوان استاد در این دوره آموزشی حضور دارند.
رئیس سازمان بسیج مهندسین استان فارس گفت: محمد رضا رضایی نماینده استان فارس و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل بانک انصار استان فارس مهمانان ویژه این دوره آموزشی بودند که به‌صورت رو در رو با حاضران در این دوره آموزشی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.
وی با بیان اینکه آشنایی، هم‌افزایی و تعامل هدفمند اعضای سازمان بسیج مهندسین در سراسر کشور هدف اصلی این دوره آموزشی بوده است، گفت: نرم‌افزار اشتراک گذاری تجربیات و الگوهای برتر اقتصادی با هدف تبیین دستاوردهای این دوره آموزشی و استفاده مهندسین بسیجی از این تجربیات طراحی شده است.
علیپور افزود: در حاشیه این دوره آموزشی برنامه‌های متنوع فرهنگی نظیر بازدید از ظرفیت‌های گردشگری شیراز و زیارت حرم مطهر حضور احمدبن موسی(ع) برنامه‌ریزی شده‌اند.

captcha