توصیه رهبری به قاریان/ خودتان عبدالباسط شوید
کد خبر: 3690813
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

توصیه رهبری به قاریان/ خودتان عبدالباسط شوید

گروه شهرستان‌ها- یکی از اساتید قرآنی در سبزوار با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص چگونگی تلاوت قاریان، گفت: رهبری در دیداری که با وی داشتیم بیان کردند تا زمانی که شما در بند تقلید باشید، اختلاف بین شما و قاریان مصری وجود دارد. شما باید موسیقی و ادوات کار را به همراه زیرساخت‌ یاد بگیرید تا خلق اثر داشته باشید زیرا ارزش هنر به خلق اثر است نه تقلید.

علی اصغر رسولیان، استاد آموزش قرآن سبزواری در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه تاکنون توفیق داشتم چنین مرتبه از نزدیک با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته‌ باشم، اظهار کرد: در یکی از این دیدارها با قاریان استان خراسان رضوی، به منزل شخصی آقا رفتیم؛ ایشان بعد از تلاوت‌های خصوصی، حدود نیم ساعت درباره موسیقی صحبت کردند و جمله‌ای بدین مضمون بیان کردند که تا زمانی که شما در بند تقلید باشید، اختلاف بین شما و قاریان مصری وجود دارد. شما باید موسیقی و ادوات کار را به همراه زیرساخت‌ یاد بگیرید تا خلق اثر داشته باشید زیرا ارزش هنر به خلق اثر است نه تقلید.
نفر دوم مسابقات قرآن ارتش در دهه 80 با ابراز اینکه اثر تقلیدی ارزش زیادی ندارد، در ادامه سخنان مقام معظم رهبری گفت: ایشان بیان کردند طوری در این مسیر حرکت کنید که خودتان عبدالباسط و مصطفی اسماعیل شوید.

وی عنوان کرد: دو ساعت نشستن رهبر یک کشور با قاریان قرآن و گوش دادن به تلاوت‌هایشان، نشان از اهیمت دادن به قاریان و حافظان قرآن است و این دیدارها در تشویق قرآنیان و در روحیه آنان بسیار تاثیرگذار است.

ارزش هنر به خلق اثر است/ خودتان عبدالباسط شوید

قرآن حافظ انسان است
وی با اشاره به اینکه حفظ و تلاوت کلام الله مجید باعث ایجاد اخلاق قرآنی و اثرگذاری در جامعه می‌شود، ابراز کرد: قرآن عاملی می‌شود برای اینکه انسان سمت گناه نرود، همچنین خود قرآن، حافظ انسان است.
این استاد قرآنی با اشاره به اینکه در آموزش قرآن به کودکان، استفاده از موسیقی قرآنی بسیار اثرگذر است و در یادگیری و جذب کودکان به سمت قرآن نقش مهمی دارد، گفت: یکی از علل کسب مقام‌های قرآنی کشور توسط قرآن‌آموزان سبزواری داشتن اساتید زبده و استفاده از موسیقی قرآنی در تلاوت‌های قرآن است.
نفر دوم مسابقات قرآن ارتش در دهه 80 با بیان اینکه در گذشته اگر اسمی از موسیقی در قرآن برده می‌شد بسیاری از افراد جبهه می‌گرفتند و از آموزش‌ها انتقاد می‌کردند، عنوان کرد: از زمانی که از جلسه دیدار رهبر معظم انقلاب برگشته‌ام، سعی داشتم این آموزش‌ها اصولی و در جهت خلق تلاوت‌های زیبای قرآنی به کار گرفته شود.

علی اکبر ملکی

انتهای پیام

captcha