بازدید 1500 دانش‌آموز یزدی بافت و اماکن تاریخی یزد
کد خبر: 3693694
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰

بازدید 1500 دانش‌آموز یزدی بافت و اماکن تاریخی یزد

گروه اجتماعی: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: بیش از یک هزار و پانصد دانش آموز یزدی در سالجاری از بافت و اماکن تاریخی یزد در قالب طرح همیار گردشگر بازدید کردند.

به گزارش ایکنا از یزد، در راستای فرهنگ سازی و آشناسازی دانش آموزان با بافت تاریخی جهانی یزد و لزوم حفظ و نگهداری این میراث ارزشمند، بیش از 1500 دانش آموز یزدی از 16 مدرسه، در مقاطع سه گانه تحصیلی، از بافت تاریخی یزد بازدید کردند.
فاطمه دانش یزدی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اعلام این خبر گفت: این طرح از آبانماه سالجاری با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد آغاز شده و هدف از برگزاری آن ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و لزوم آشنایی دانش آموزان با این آثار ارزشمند و همچنین فرهنگ‌سازی به منظور تلاش در حفظ و نگهداری ظرفیت های گردشگری است که در قالب آن دانش‌آموزان علاوه بر آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، نحوه برخورد با گردشگران داخلی و خارجی، حفظ محیط زیست و بهداشت مجموعه بافت تاریخی را فرا می‌گیرند.
مدیر کل میراث فرهنگی یزد آغاز مسیر طرح را از مسجد جامع کبیر یزد عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان از جاذبه‌هایی همچون محلات قدیمی، کوچه‌های آشتی کنان عبور و از خانه لاری‌ها، خانه حیران، زندان اسکندر و آسیاب آبی کوشکنو بازدید نموده اند.
انتهای پیام

captcha