اماکن تاریخی یزد مجهز به وای فای عمومی می‌شود
کد خبر: 3693701
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹

اماکن تاریخی یزد مجهز به وای فای عمومی می‌شود

گروه جامعه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: اماکن تاریخی یزد مجهز به وای فای عمومی می‌شود.

به گزارش ایکنا از یزد، فاطمه دانش یزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ظهر امروز در نشستی که در راستای مجهز شدن اماکن تاریخی استان به وای فای عمومی برگزار شد، با تاکید بر ضرورت ارتباط و تعامل دو بخش گردشگری و فناوری اطلاعات اظهار کرد: بی شک توسعه خدمات الکترونیک گام موثری در راستای جذب گردشگر خواهد بود.

دانش یزدی اجرای این طرح در شهر و استان یزد با توجه به ثبت جهانی شهر تاریخی یزد و قرار گرفتن استان در مثلث طلایی گردشگری را بسیار مفید ارزیابی کرد و افزود: این پروژه باید در استان، بافت و اماکن تاریخی اجرا و گسترش یابد.

مهدی مقوم، مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه پیاده سازی ارائه وای فای عمومی نیاز به حمایت ویژه مدیران برای اشتراک گذاری مکان لازم و برق برای نصب تجهیزات ارائه سرویس دارد، از مدیرکل میراث فرهنگی استان خواستار ارائه لیستی ازاماکن پیشنهادی و معرفی ناظر فنی برای اجرای این طرح شد.

مقوم در ادامه اولویت اجرای این طرح را با توجه به ثبت جهانی، در شهر یزد و مکان هایی که تردد، توقف و تعداد بازدیدکننده زیاد است عنوان کرد و گفت: ارائه وای فای عمومی، رفاه بیشتر بازدیدکنندگان از شهر، بافت و اماکن تاریخی آن را به دنبال دارد.

یادآور می شود طرح ارائه وای فای عمومی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا در اماکن عمومی و دارای بازدید کننده زیاد به عنوان یک تبلیغات هدفمند متناسب و همگام با گردشگری از سوی دولت کشور مقصد انجام می‌شود که رضایت گردشگران و مردم آن منطقه را در پی دارد و قطعا همسو بودن مراکز فناوری اطلاعات با نگرش و رویکرد در گسترش و هدفمند سازی گردشگری می تواند مهمترین گام در جهت اعتلای این صنعت باشد.

انتهای پیام

captcha