آموزش 150قرآن آموز در مؤسسه قرآنی طارق تبریز
کد خبر: 3699477
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

آموزش 150قرآن آموز در مؤسسه قرآنی طارق تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه قرآنی طارق تبریز، با بیان اینکه 150 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: قرآن آموزان در رشته‌های روخوانی و روان خوانی، قرائت، مفاهیم، حفظ تخصصی، صوت و لحن و تجوید مشغول آموزش هستند.

سید محمدحسین بلاغی، مدیر مؤسسه قرآنی طارق تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 150 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: قرآن آموزان در رشته‌های روخوانی و روان خوانی، قرائت، مفاهیم، حفظ تخصصی، صوت و لحن و تجوید مشغول آموزش هستند.

آموزش 150قرآن آموز در مؤسسه قرآنی طارق تبریز
وی افزود: اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه و قرآن را مانند دوستی در زندگی انتخاب کنیم، آیاتش را بخوانیم و در معانی آسمانی‌اش تفکر کنیم، پس از مدتی زندگی مان سرشار از نور، روشنایی، طراوت و زیبایی خواهد شد.
بلاغی از پایه‌های سنی قرآن آموزان این خانه قرآن گفت و خاطرنشان کرد: قرآن آموزان در این خانه قرآنی در رده های سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال هستند.
مدیر مؤسسه قرآنی طارق تبریز خواندن را مقدمه‌ای برای فهم قرآن دانست و یادآور شد: خواندن، مقدمه ای برای فهم قرآن است و درک آن نیز در جای خود، مقدمه ای برای محقق ساختن دستورهای آن در زندگی فردی و اجتماعی است و به طور قطع اگر مسلمانان از مفاد سوره های قرآن در زندگی خود الهام بگیرند، همه پاداش ها و خواسته های مشروع دنیا و آخرت را از آن خود خواهند کرد.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می فرمایند: بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و آموزش دهد.
بلاغی از نتایج استفاده از تعالیم قرآن گفت و تاکید کرد: امید براین است که از تعالیم قرآن برای رهنمود شدن به راه سعادت و رستگاری استفاده کنیم چرا که تنها راه رسیدن به رستگاری اطاعت از دستورات خداوند است و هیچ راه دیگری هم ندارد. این دستورات به صورت واضح و روشن به پیامبر وحی شده است و توضیح کامل آن به دست خاتم انبیاء و اهل بیت (ع) سپرده شده پس ما می توانیم با استفاده از نور قرآن و احادیث ائمه و پیامبران خود را از تاریکی غفلت و جهالت نجات دهیم.

captcha