آموزش قرآن در مقطع ابتدایی فقط توسط معلم پایه/ ناآشنایی با روش تدریس صحیح و لزوم برپایی دوره‌های ضمن خدمت
کد خبر: 3708929
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۳
بطحایی تأکید کرد:

آموزش قرآن در مقطع ابتدایی فقط توسط معلم پایه/ ناآشنایی با روش تدریس صحیح و لزوم برپایی دوره‌های ضمن خدمت

گروه مسابقات ــ وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اولویت قرار دادن آموزش قرآن در دوره‌های ضمن خدمت و تکمیل مهارت معلمان گفت: معلمی که به عنوان آموزگار هر پایه مشغول به تدریس است باید با مهارت‌های لازم در آموزش قرآن آشنا باشد. معمولا این آموزش‌ها داده می‌شود، اما کافی نیست.

آموزش قرآن در مدارس فقط توسط معلم پایه/ ناآشنایی با روش تدریس صحیح و لزوم برپایی دوره‌های ضمن خدمت

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه پنجمین روز از سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار ایکنا در خصوص بهره گیری از معلمان متفرقه در درس آموزش قرآن به جای معلم پایه در مقطع ابتدایی، اظهار کرد: در دوره آموزش ابتدایی اصلی داریم و آن این است که تمام دروس باید توسط یک معلم تدریس شود و آموزش داده شود.
وی با تأکید بر اینکه امر فوق براساس اصول تربیتی ضرورت دارد و فلسفه خاص خودش را دارد، ادامه داد: درس قرآن از این امر مستثنی نیست و معلم آن باید معلم هر پایه باشد. نباید معلم درس قرآن را از معلم هر پایه جدا بدانیم و یا تدریس آن را به معلمی دیگری واگذار کنیم.
بطحایی عنوان کرد: اما معلمی که به عنوان آموزگار هر پایه مشغول به تدریس است باید با مهارت های لازم در آموزش قرآن آشنا باشد. معمولا این آموزش‌ها داده می‌شود، البته این آموزش‌ها در برخی موارد کافی نیست.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایکنا با تأکید بر اولویت قرار دادن آموزش قرآن در دوره های ضمن خدمت و تکمیل مهارت معلمان، تصریح کرد: ان شاء الله بنا داریم گواهینامه خاص به معلمانی که این دوره‌ها را می‌گذرانند اعطا کنیم. این گواهینامه‌ها هم ایجاد انگیزش‌های شغلی برای معلمان داشته باشد و هم صلاحیت معلم را برای آموزش قرآن تأیید کند.
یادآور می‌شود، سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور شرکت‌کنندگانی از ۸۴ کشور جهان از ۳۱ فروردین‌ماه با حضور ۳۷۰ نفر در بخش‌های طلاب(به میزبانی قم)، بانوان(محل برگزاری هتل ارم)، روشندلان و آقایان(مصلای امام خمینی(ره)) برگزار ‌شد. در ادامه نیز از ۷ تا ۹ اردیبهشت ماه، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی برپا می‌شود.
انتهای پیام

captcha