سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم ایران است
کد خبر: 3716795
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴

سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم ایران است

گروه فرهنگی ـ مدیرکل بنیاد خوزستان گفت: سوم خرداد به لحاظ نظامی، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم ایران و نمادی از مقاومت، ایستادگی و پیروزی در برابر دشمنان به شمار می‌رود.

به گزارش ایکنا از خوزستان، عبدالرضا فرجیان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان امروز 1 خردادماه در نشست هماهنگی امور ایثارگران برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد، یک رویداد بزرگ حماسی و تاریخی برای ملت ایران و به حق که یک جشن ملی است.

وی گفت: فتح خرمشهر انعکاس جهانی داشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی به حق سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده‌ است.

فرجیان با تأکید بر لزوم آشنایی نسل جوان جامعه با این واقعه بزرگ افزود: شایسته است دستگاه‌های اداری و به خصوص بخش‌های فرهنگی ادارات استان، به‌گونه‌ای عمل کنند که مردم و نسل جدید بتوانند با اهداف برنامه‌های این مناسبت ارتباط هر چه بیشتری پیدا کنند و به‌واسطه این ارتباط، با فرهنگ ایثار و شهادت بهتر آشنا شوند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در ادامه عمده ترین برنامه های سوم خرداد را ادای احترام به ساحت مقدس حماسه‌سازان آزادسازی خرمشهر، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برپایی نمایشگاه در محل موزه هنرهای معاصر اهواز و بنیاد شهرستان‌ها، گل‌باران قبور مطهر شهدا و تجلیل از ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی عنوان کرد.

یادآور می‌شود؛ آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات «الی بیت‌المقدس» در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ خورشیدی محقق شد. خرمشهر، در ساعت ۲ بعد از ظهر روز ۳ خرداد ۱۳۶۱ پس از ۳۴ روز نبرد بی‌امان، به طور کامل از اشغال نظامیان عراق خارج شد.

انتهای پیام

captcha