محدود شدن بخش هنری نمایشگاه قرآن، قابل توجیه نیست
کد خبر: 3716850
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
یک تذهیب‌‌کار:

محدود شدن بخش هنری نمایشگاه قرآن، قابل توجیه نیست

گروه هنر ــ علی‌رضا برزکار، هنرمند تذهیب‌کار گفت: به عنوان هنرمندی که از سال 72 در نمایشگاه بین المللی قرآن فعالیت می‌کنم، محدود شدن بخش هنری نمایشگاه قرآن را قابل توجیه نمی دانم.

کم کردن بخش هنری نمایشگاه قرآن، تاسف آور است

علی‌رضا برزکار، هنرمند تذهیب کار در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان این‌که از سال 72 در نمایشگاه قرآن حضور دارد، اظهار کرد: من از سال‌های آغازین برگزاری نمایشگاه قرآن دراین گردهمایی قرآنی حضور دارم و اتفاق نیز برایم بسیار قابل احترام است، چون حضور در این نمایشگاه را فعالیتی در حوزه امور قرآن می‌دانم که برکتش هم کارم را در برمی‌گیرد، هم کارهایی که در این نمایشگاه خلق می‌کنم، همیشه جزء بهترین آثارم بوده است.

وی افزود: دلم می‌سوزد وقتی می‌بینیم هر ساله از بخش هنری نمایشگاه قرآن کاسته می‌شود، در صورتی که باورم این است که یکی از بخش‌های پرطرفدار نمایشگاه قرآن بخش هنری است و باید به آن به شکلی ویژه نگاه کرد، نه این‌که از میزان آن کاست، البته این محدود‌سازی تنها به بخش هنر خلاصه نمی‌شود، بلکه تمامی حوزه‌ها را در برمی‌گیرد.

این تذهیب‌کار ادامه داد: یکی از ویژگی‌های هنر تذهیب نزدیکی این هنر به قرآن است. به همین دلیل من این هنر را برای کار کردن انتخاب کرده‌ام، البته در حوزه خوشنویسی نیز تبحر دارم، اما به شکل حرفه‌ای در تذهیب فعال هستم. این هنر علاوه بر اینکه روح مرا صیقل می‌دهد، منبع درآمد و گذران زندگی من نیز است، البته به دلیل فضای بازاری که بر هنر ما در سالهای اخیر حاکم شده تا حدی هنر قرآنی به حاشیه رانده شده است، اما فردی که به عشق هنر کار می‌کند چندان به این مسائل اهمیت نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: برای من به عنوان هنرمندی که سال‌ها تجربه فعالیت در حوزه هنرهای قرآنی دارد، یک پرسش اساسی وجود دارد، آن هم این‌که چرا هنر قرآنی آن‌گونه که باید حمایت نمی‌شود، زیرا در سخنان هر مسئولی یکی از شعارها، حمایت از این شکل هنر است، اما در عمل این هنر دیده نمی‌شود.

برزکار در پایان تاکید کرد: مردم کشورمان با قرآن عجین هستند و با آن انس دارند، برای همین همیشه نسبت به ما لطف داشته و با تشویق‌های خود به ما انگیزه می‌دهند تا کارهای خود را در حوزه امور قرآنی به شکلی جدی‌تر دنبال کنیم.

انتهای پیام

captcha