تربیت 9 هزار حافظ جزء 30 قرآن در طرح تربیت حافظان غرب و شمال غرب تهران
کد خبر: 3721871
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

تربیت 9 هزار حافظ جزء 30 قرآن در طرح تربیت حافظان غرب و شمال غرب تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ طی سال گذشته تحصیلی، تعداد 9 هزار دانش‌آموز در سطح منطقه 10 تهران با تلاش مربیان طرح تربیت حافظان این منطقه حافظ جزء 30 قرآن کریم شدند.

تربیت 9 هزار حافظ جزء 30 قرآن/ «ﺧَﯿﺮُﮐُﻢ ﻣَﻦ ﺗَﻌَﻠَّﻢَ ﺍﻟﻘُﺮﺁﻥَ ﻭَ ﻋَﻠَّﻤَﻪ»؛ شعار مربیان طرح تربیت حافظان

محمدمهدی خواجه محمودآباد،‌ مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان غرب و شمال غرب تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛‌ اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که هر ساله با برگزاری چند کارگاه آموزشی، مربیان خود را به‌روز می‌کنیم که طی سال گذشته نیز چنین برنامه‌ای اجرا و در راستای آن نیز دو کارگاه آموزشی و شش جلسه توجیهی، هماهنگی برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه با اجرای این برنامه می‌توانیم آسیب‌شناسی کنیم و در هرچه بهتر شدن طرح قدم برداریم، تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «هرچه در دنیای اسلام، کمبود است، بر اثر دوری از معارف قرآنی است»، ما باید کمبودها را برطرف و آسیب‌شناسی کنیم و هرچه این جلسات بیشتر باشد، می‌توانیم بیشتر در امور اجرایی قرآنی ریزتر شده و دستاوردهای خوبی به دست ‌آوریم.
مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان غرب و شمال غرب تهران افزود: یکی از برنامه‌های مجموعه مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران در شاخه سنین پایه و در مقطع زیر هفت سال، آماده‌سازی کامل کودکان مطابق با استانداردهای آموزشی و تربیتی قرآنی و علوم و مفاهیم دین و قرآن همراه با شعر و قصه است.
خواجه‌محمودآباد بیان کرد: در مقطع دبستان نیز آموزش آموزه‌های دینی و سوره‌های پایانی قرآن کریم در دستور کار مربیان طرح تربیت حافظان قرار دارد که با شیوه‌های نوین توأم با آموزش‌های مفهومی آیات الهی، قصص قرآنی، بازی‌های قرآنی و ... به قرآن‌آموزان منتقل می‌شود که الحمدلله توانستیم در سال تحصیلی گذشته بالاترین رقم آموزش را از بدو تأسیس داشته باشیم که طی اجرای طرح‌های مختلف قرآنی در مدارس و مراکز مهد و پیش‌دبستانی تحت پوشش تعداد 9 هزار نفر قرآن‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند.
مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان غرب و شمال غرب تهران با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم «شِفَاءٌ لِّمَا فِي الصُّدُورِ»، «از قرآن شفا بجوید برای آنچه در سینه‌هاست»، گفت: «ﺧَﯿﺮُﮐُﻢ ﻣَﻦ ﺗَﻌَﻠَّﻢَ ﺍﻟﻘُﺮﺁﻥَ ﻭَ ﻋَﻠَّﻤَﻪ»؛ شعار ماست و همواره تأکید داریم که علاوه بر اینکه آموزش صورت می‌گیرد، زمینه‌ای فراهم شود که قرآن‌آموزان در راه قرآن به درجات عالی دست پیدا کنند و سبک زندگی ایشان نیز قرآنی شود.

انتهای پیام

 

captcha